Projektowanie graficzne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(11)
Autor
French Nigel
(2)
Kolczyńska Joanna
(2)
Airey David (1979- )
(1)
Bringhurst Robert (1946- )
(1)
D'Andrade Hugh
(1)
Dabner David
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
González-Miranda Elena (1962- )
(1)
Jury David
(1)
Kuraszkiewicz Kamil Omar (1971- )
(1)
Leszkowicz Mateusz (1978- )
(1)
Newark Quentin
(1)
Oleś Robert
(1)
Quindós Tania (1986- )
(1)
Rypson Piotr (1956- )
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Stewart Sandra
(1)
Vickress Abbie
(1)
Włodarz Marek
(1)
Zempol Eric
(1)
Zimniak-Rucińska Małgorzata
(1)
Świderska Alika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Graficy
(3)
Projektanci grafiki
(3)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Literatura amerykańska
(6775)
Literatura polska
(5473)
Kobieta
(4171)
Przyjaźń
(3235)
Rodzina
(3143)
Projektowanie graficzne
(-)
Miłość
(2993)
Literatura angielska
(2984)
Powieść amerykańska
(2806)
Powieść obyczajowa
(2478)
Tajemnica
(2267)
Zwierzęta
(2161)
Śledztwo i dochodzenie
(2086)
Zabójstwo
(1672)
Relacje międzyludzkie
(1655)
Magia
(1629)
Dziewczęta
(1398)
Nastolatki
(1295)
Dzieci
(1282)
Podróże
(1278)
II wojna światowa (1939-1945)
(1253)
Polska
(1205)
Rodzeństwo
(1194)
Powieść sensacyjna
(1116)
Życie codzienne
(1098)
Uczucia
(1069)
Literatura dziecięca polska
(1043)
Historia Polski
(1016)
Powieść polska
(1009)
Pisarze polscy
(1006)
Kultura
(996)
Opracowanie literackie
(983)
Literatura dziecięca
(968)
Powieść angielska
(951)
Uczniowie
(887)
Historia
(878)
Żydzi
(854)
Filozofia
(831)
Fantastyka
(827)
Manga
(789)
Powieść przygodowa
(784)
Ludzie a zwierzęta
(778)
Chłopcy
(770)
Małżeństwo
(767)
Literatura francuska
(761)
Psychologia
(752)
Psy
(731)
Polityka
(717)
Trudne sytuacje życiowe
(709)
Boże Narodzenie
(696)
Koty
(693)
Sztuka
(692)
Literatura
(690)
Sekrety rodzinne
(688)
Policjanci
(687)
Osoby zaginione
(672)
Władcy
(649)
Kryminał
(647)
Relacja romantyczna
(639)
Literatura niemiecka
(599)
Biografia indywidualna
(597)
Wakacje
(596)
Język polski
(592)
Prywatni detektywi
(587)
Poezja polska
(577)
Socjologia
(571)
Romans historyczny
(563)
Biografia historyczna
(548)
Wybory życiowe
(540)
Arystokracja
(530)
Mężczyzna
(529)
Powieść historyczna
(527)
Literatura młodzieżowa polska
(526)
Nauka
(523)
Uprowadzenie
(517)
Przestępczość zorganizowana
(515)
Matki i córki
(502)
Śmierć
(499)
Wojna
(495)
Dojrzewanie
(491)
Język angielski
(483)
Dziennikarze
(480)
Poszukiwania zaginionych
(470)
Powieść psychologiczna
(462)
Społeczeństwo
(460)
Pisarze
(458)
Humor
(455)
Samotność
(455)
Stworzenia fantastyczne
(441)
Dziadkowie i wnuki
(435)
Literatura młodzieżowa
(430)
Spisek
(426)
Religia
(425)
Dziecko
(419)
Turystyka
(418)
Zakochanie
(417)
Literatura młodzieżowa angielska
(415)
Romans współczesny
(414)
Przyroda
(411)
Zemsta
(410)
Polacy za granicą
(407)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Grafika komputerowa
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(8)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
Książka
W koszyku
Logo design love : tworzenie genialnych logotypów : nowa odsłona / David Airey ; tłumaczenie: Bartosz Sałbut. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - XIII, [1], 224 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Logo design love : a guide to creating iconic brand identities.
Na okładce: Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami?
Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami? Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami. Powraca kultowa książka, którą pokochali wszyscy kreatywni projektanci! W wydaniu drugim, zaktualizowanym i rozszerzonym, autor otwiera przed Tobą fascynujący świat wizualnej identyfikacji marki. Pozwól mu przeprowadzić się bezpiecznie przez wszystkie etapy projektowania. Znajdziesz tu jeszcze więcej analiz przypadków, szkiców, logotypów, wskazówek dotyczących współpracy z klientami, anegdot oraz praktycznych informacji o tym, jak skutecznie zamknąć projekt - i zrobić to dobrze. Ta książka da także solidnego kopa Twojemu zmysłowi twórczemu i pomoże uniknąć zabójczej rutyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz stylu w typografii / Robert Bringhurst ; przełożyła Dorota Dziewońska. - Wydanie czwarte. - Kraków : D2D.PL, 2018. - 461, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Elements of typographic style.
Książka będąca nie tylko podręcznikiem typografii, ale także po części kieszonkowym przewodnikiem, w którym autor prezentuje rozważania o ekologii, technikach przetrwania i zasadach typografii w wyprawach po meandrach świata liter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Szkoła projektowania graficznego” to podstawowy kurs z tej dziedziny, przeznaczony dla projektantów graficznych pracujących w wydawnictwach, w filmie i zajmujących się mediami cyfrowymi. Praktyczne porady obejmują wszystkie aspekty projektowania graficznego - od zagadnień fundamentalnych do opracowywania oryginalnych pomysłów i tworzenia gotowych projektów graficznych. Przykłady zaczerpnięte zostały z różnorodnych mediów - mediów cyfrowych, witryn internetowych, czasopism, książek i zbioru form identyfikacji wizualnej firm. Zawiera liczne ćwiczenia, instrukcje dla studentów i pokazuje pracę nad rzeczywiście zrealizowanymi projektami. Szóste, poprawione wydanie prezentuje konkretne porady, w jaki sposób przystosowywać prace do różnych form projektowych, w tym także informacje o cyfrowych technikach. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
InDesign i tekst : profesjonalna typografia w Adobe InDesign / Nigel French ; przekład Marek Włodarz. - Wydanie trzecie - Warszawa : APN Promise, 2017. - XII, 325 stron : ilustracje ; 23 cm.
Oznaczenie wydania na stronie tytułowej i okładce wynika z dosłownego przekładu oryginału z zachowaniem szaty graficznej i jej oznaczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrób projekt typo / Nigel French, Hugh D'Andrade ; przełożył Robert Oleś. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Wydawca d2d.pl, 2022. - 269, [1] strona : ilustracje ; 26 cm.
Na okładce: Projekty typograficzne, króre rozwiną twoje umiejętności twórcze i urozmaicą portfolio.
Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym profesjonalistą, który chce uzupełnić swoje portfolio, czy też nowicjuszem z laptopem pełnym programów do projektowania, których jeszcze nie opanowałeś, w tej książce znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz. W kilkudziesięciu projektach autorzy przeprowadzą cię, od początku do końca, przez najdrobniejsze szczegóły projektowania książek, składu czasopism, produkcji plakatów i wszelkich innych projektów do druku. Książka „Zrób projekt typo” to wskazówki i wiedza, które pomogą Ci udoskonalić umiejętności projektowe, pogłębić wiedzę na temat krojów pisma i poznać historię projektowania graficznego. Każda rozdział to dogłębna analiza prawdziwych projektów aktywnych zawodowo projektantów: książka kucharska, plakat koncertowy, animowany baner internetowy, infografika, a nawet skromna wizytówka. Przy okazji przedstawiane są porady i triki pozwalające zaoszczędzić czas, ujawniane są sekrety zawodowych projektantów graficznych z kilkudziesięcioletnim stażem – a wszystko to z niezbędną dawką dowcipu. ZRÓB PROJEKT TYPO ZAPEWNIA szeroką gamę projektów typograficznych – od wizytówki po książkę, zrozumienie zasad projektowania związanych z tworzeniem efektownych projektów graficznych zapoznanie się ze krojami pisma i typografią oraz ich wykorzystaniem w pracy artystycznej. Wskazówki i techniki dla najbardziej efektywnych praktyk pracy. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4983401/zrob-projekt-typo]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Projektowanie ikon i piktogramów / Elena González-Miranda, Tania Quindós ; przełożyła Alika Świderska. - Wydanie drugie. - Kraków : d2d.pl, 2019. - 157, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Opracowanie graficzne i skład na podstawie oryginału Robert Oleś.
Ikony i piktogramy są wszechobecne w codziennym życiu. Są to znaki, które przekazują komunikaty bez użycia słów. Dzięki nim uzyskujemy natychmiastowy dostęp do interfejsów naszych urządzeń elektronicznych. Pomagają nam również z pominięciem wszelkich barier językowych i kulturowych odnaleźć się w oznakowanych przestrzeniach. Jest to praktyczna publikacja zawierająca studia przypadków, schematy, diagramy i przejrzyste przykłady zastosowań w różnych kontekstach, mające na celu objaśnienie takich zagadnień, jak: stosowanie siatki, digitalizacja piktogramu, przeprowadzanie korekty optycznej czy projektowanie ikon i piktogramów na podstawie krojów pisma. Projektowanie ikon i piktogramów może być doskonałym podręcznikiem dla studentów, a dla zawodowych grafików pomocą w trakcie pracy nad ustalaniem formy, która spełniając funkcję informacyjną - najistotniejszą z punktu widzenia odbiorcy - winna być precyzyjna i oszczędna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie informacyjne : infografiki w procesach poznawczych / Mateusz Leszkowicz. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - 228, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 323)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to jest projektowanie graficzne? / Quentin Newark ; [tłumaczenie Joanna Kolczyńska]. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2021. - 189, [3] strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie ; 20 cm.
(Niezbędnik Projektanta)
Tytuł oryginału: "What is graphic design?" 2007.
Co to jest projektowanie graficzne? to syntetyczny przewodnik po współczesnej grafice użytkowej i składających się na nią podstawowych elementach pracy projektanta. Autor przybliża najważniejsze zagadnienia od strony praktycznej, zarysowując jednocześnie rozwój tej dziedziny na konkretnych przykładach. Treść książki uzupełniają portfolio cenionych projektantów. Książka jest zaktualizowanym wydaniem klasycznego brytyjskiego podręcznika. Stanowi lekturę wręcz obowiązkową dla osób stawiających pierwsze kroki w projektowaniu graficznym. Dla praktykujących grafików będzie zaś inspirującym źródłem wiedzy. Quentin Newark jest współzałożycielem grupy projektanckiej Atelier Works. Regularnie publikuje w czasopismach specjalistycznych, takich jak "Design Week", "Creative Review" i "Print". Wykłada projektowanie graficzne i zasiada w jury przyznających nagrody w dziedzinie projektowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza książka poświęcona w całości jednemu z najważniejszych projektantów graficznych w Polsce. Mieczysław Berman, który w latach 20. i 30. był związany z ruchem komunistycznym i współpracował z opozycyjnymi lewicowymi wydawnictwami, po wojnie stał się jednym z głównych propagandystów pracujących na rzecz komunistycznej władzy. Jego życiowe i polityczne wybory budziły kontrowersje i przez wiele lat utrudniały rzetelną ocenę jego twórczości. Piotr Rypson prezentuje twórczość grafika, pokazując jego ewolucję oraz wpływ, jaki wywarł na polską kulturę wizualną.
Książka zawiera setki kolorowych reprodukcji - okładek, plakatów i innych projektów Bermana, a także cenne dokumenty, m.in. samokrytykę, jaką złożył on w 1951 roku na posiedzeniu komitetu partii. Piotr Rypson stara się przedstawić możliwie złożony obraz życia i twórczości Bermana, stroni jednak od wydawania jednoznacznych sądów. Te zostawia czytelnikowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Druk w większości trzyszpaltowy.
Podstawą dobrej infografiki jest informacja. Projektowanie trzeba więc zacząć od wyselekcjonowania treści, które chce się przekazać użytkownikowi strony WWW lub mediów społecznościowych, uczestnikowi konferencji, klientowi na spotkaniu handlowym czy studentowi podczas wykładu. Kolejnym krokiem jest właściwe zredagowanie tekstu, czyli najczęściej skrócenie go! Następnie należy się zastanowić, jak przekaz ma zadziałać na odbiorcę: jakie emocje powinien wywołać, do jakich wniosków doprowadzić, ewentualnie - jakie działania sprowokować. Gdy cel jest określony, wybiera się odpowiedni, jednolity styl graficzny i już można zacząć projektować skuteczną infografikę. Teoria brzmi prosto, a jak ma się do niej praktyka? Tego dowiecie się z książki.
Jedna, dobrze przygotowana grafika ma większą moc niż tysiąc słów. Ta moc wzrasta, gdy grafika zostaje wzbogacona dodatkowymi wyjaśnieniami, a pełnię osiąga, gdy odbiorcy prezentowany jest cały zbiór dobrze przygotowanych grafik, uzupełnionych trafnymi treściami. Tak powstają infografiki - najskuteczniejsza forma przekazywania informacji w zawsze cierpiącej na niedobór uwagi dobie internetu. Dzięki powszechnie dostępnym narzędziom online każdy może dziś opracować dobrą infografikę. Nie potrzeba do tego talentu plastycznego, wystarczy respektować kilka reguł podczas pracy. Podstawą dobrej infografiki jest informacja. Projektowanie trzeba więc zacząć od wyselekcjonowania treści, które chce się przekazać użytkownikowi strony WWW lub mediów społecznościowych, uczestnikowi konferencji, klientowi na spotkaniu handlowym czy studentowi podczas wykładu. Kolejnym krokiem jest właściwe zredagowanie tekstu, czyli najczęściej skrócenie go! Następnie należy się zastanowić, jak przekaz ma zadziałać na odbiorcę: jakie emocje powinien wywołać, do jakich wniosków doprowadzić, ewentualnie - jakie działania sprowokować. Gdy cel jest określony, wybiera się odpowiedni, jednolity styl graficzny i już można zacząć projektować skuteczną infografikę. Teoria brzmi prosto, a jak ma się do niej praktyka? Tego dowiecie się z książki. [Helion, 2019].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej