Sorting
Source
Katalog zbiorów
(111)
Form of Work
Książki
(103)
Poradniki i przewodniki
(35)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Audiobooki
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(95)
unavailable
(18)
only on-site
(1)
Branch
Czytelnia (Trawiasta)
(59)
Wyp. 26 (Błękitna)
(3)
Wyp. 25 (Walcownicza)
(2)
Wyp. 47 (Powojowa)
(2)
Wyp. 59 (Korkowa)
(7)
Wyp. 82 (Agrestowa)
(7)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(19)
Wyp. 121 (Żegańska)
(8)
Multimedia-Wyp.87 (Trawiasta)
(7)
Author
Witkowska Magda
(11)
Rzychoń Tomasz
(8)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(7)
Lipa Michał
(7)
Malcherek Monika
(6)
Dondziłło Grzegorz
(5)
Kotler Philip (1931- )
(5)
Doroba Anita
(4)
Gasper Dorota
(4)
Sałbut Bartosz
(4)
Tracy Brian (1944- )
(4)
Korpanty Jerzy
(3)
Owsiak Anna
(3)
Samson-Banasik Aleksandra
(3)
Setiawan Iwan
(3)
Bernoff Josh
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Bogucka-Steczek Masza
(2)
Cain Susan (1968- )
(2)
Cukier Kenneth
(2)
Drucker Peter F
(2)
Dryńska Katarzyna
(2)
Gordon Jon (1971- )
(2)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(2)
Kowalczyk Marcin
(2)
Kozyra Beata
(2)
Luecke Richard
(2)
Michalak Robert (1968- )
(2)
Mironowicz Katarzyna
(2)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(2)
Rusinowski Marek
(2)
Waszkiewicz Marian J
(2)
White Kate (1950- )
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Aalst Mariska van
(1)
Abdaal Ali
(1)
Acuff Jonathan
(1)
Allen James (1960- )
(1)
Amen Daniel G. (1954- )
(1)
Amen Tana (1968- )
(1)
Atlas Radosław
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Baldoni Justin
(1)
Banasik Aleksandra
(1)
Bartczak, Irena
(1)
Bartosiak Jacek (1976- )
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Bauer Kate
(1)
Berger Barbara (psycholog)
(1)
Białek Maja
(1)
Bielewicz Michał
(1)
Bird Drayton
(1)
Bogdanich Walt
(1)
Bonifazi Carlo
(1)
Branson Richard (1950- )
(1)
Broniarek Zygmunt
(1)
Brown Brené
(1)
Buffett Warren (1930- )
(1)
Bujko Mirosław M. (1951- )
(1)
Burchard Brendon
(1)
Caslione John A
(1)
Catmull Ed
(1)
Catmull Edwin E. (1945- )
(1)
Chan Kim W
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Clarke-Fields Hunter
(1)
Collins Jim
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Connors Richard J. (1927- )
(1)
Cote David (1952- )
(1)
Crocker Pat
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dawson Roger
(1)
Desouza Kevin C
(1)
Domaradzki Krzysztof (1989- )
(1)
Domarecki Krzysztof
(1)
Doocy Steve
(1)
Doroba, Anita
(1)
Doron Eyal
(1)
Duff Turney
(1)
Dzikowicz Marek (1986- )
(1)
Edmondson Amy C
(1)
Falicki Paweł (1954- )
(1)
Ferriss Timothy (1977- )
(1)
Forsythe Michael
(1)
George Bill (1942- )
(1)
Gerber Michael E
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Godin Seth
(1)
Goldstein Noah
(1)
Gołębiowski Janusz
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Góralczyk Bogdan (1954- )
(1)
Górski Jerzy
(1)
Głatki Michał
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hawn Goldie (1945- )
(1)
Hejnowski Sebastian
(1)
Year
2020 - 2025
(34)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(25)
Time Period of Creation
2001-
(69)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(110)
Language
Polish
(110)
Audience Group
Menedżerowie
(7)
Przedsiębiorcy
(4)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Rodzice
(2)
18+
(1)
Chorzy z nadciśnieniem tętniczym
(1)
Chłopcy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dzieci
(1)
Kobieta
(1)
Mężczyzna
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(5)
Subject
Zarządzanie
(20)
Sukces
(13)
Marketing
(10)
Przedsiębiorstwo
(7)
Przywództwo
(7)
Samorealizacja
(6)
Innowacje
(5)
Komunikacja marketingowa
(5)
Menedżerowie
(5)
Negocjacje
(5)
Finanse
(4)
Handel
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Motywacja
(4)
Postawy
(4)
Praca
(4)
Produktywność pracy
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Higiena psychiczna
(3)
Internet
(3)
Kariera
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Konsumenci
(3)
Media społecznościowe
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Młodzież
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychologia biznesu
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Decyzje
(2)
Dzieci
(2)
Ekonomia
(2)
Inwestycje
(2)
Jakość życia
(2)
Kapitalizm
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kreatywność
(2)
Marka (ekonomia)
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Nowy produkt
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Perswazja
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Reklama
(2)
Rodzice
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Segmentacja rynku
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stres
(2)
Szczęście
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Twórczość
(2)
Wybory życiowe
(2)
Wytwórnie filmowe
(2)
Zachowania społeczne
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Zdrowe odżywianie
(2)
Marketing polityczny
(1)
Akcjonariusze
(1)
Aktorzy amerykańscy
(1)
Alokacja
(1)
Analiza i zarządzanie operacyjne
(1)
Antykoncepcja
(1)
Archetyp (psychologia)
(1)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
Autoprezentacja
(1)
Awans zawodowy
(1)
Baza danych
(1)
Berkshire Hathaway
(1)
Bezpieczeństwo psychiczne
(1)
Biurokracja
(1)
Biznes
(1)
Biznesplan
(1)
Blockchain
(1)
Booksy
(1)
Brainly
(1)
Branding (Marketing)
(1)
Buffett, Warren (1930- )
(1)
Buzzmarketing
(1)
Ból psychiczny
(1)
Chatbotize
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Chłopcy
(1)
Cierpienie
(1)
Codility Polska (Warszawa)
(1)
Communication in marketing
(1)
Computer crimes
(1)
Subject: time
2001-
(13)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1945-1989
(4)
Kultura organizacyjna
(1)
Subject: place
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Chiny
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Manhattan (Nowy Jork ; część miasta)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(45)
Opracowanie
(8)
Dokumenty dźwiękowe
(6)
Poradniki
(6)
Audiobooki
(5)
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Antologia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Publicystyka
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Esej
(1)
Film amerykański
(1)
Książki mówione
(1)
Listy
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(32)
Psychologia
(20)
Rozwój osobisty
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Praca, kariera, pieniądze
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kulinaria
(1)
111 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Laurum)
Na okładce podtytuł: Odkryj najsilniejszą, najlepszą i najodważniejszą wersję siebie.
Książka dla chłopców o emocjonalnych, społecznych, fizycznych i psychologicznych aspektach dojrzewania i stawania się szczęśliwym mężczyzną. Jak stać się szczęśliwym mężczyzną to poradnik dla chłopców w okresie dojrzewania, w którym nie znajdziesz stereotypowego podejścia do męskości. Zakwestionujesz raczej powszechne oczekiwania wobec chłopców i stworzysz nową definicję męskości, by ująć w niej wszystkie cechy, które czynią cię człowiekiem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wyp. 87 (Trawiasta)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Odkryj w sobie siłę : przejmij kontrolę nad swoim życiem / Barbara Berger ; [przekład Marcin Karbowski ; czyta: Magdalena Zając-Zawadzka]. - Warszawa : MT Biznes, 2012. - 1 płyta audio (CD) (5 godzin 18 minut 23 sekundy) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Laurum)
(Audiobook : Prosta Droga do Wiedzy)
Czas trwania: 5 godz. 18 min. 23 s.
Tytuł oryginału: The road to power : fast food for the soul.
Jesteśmy naszymi myślami. Stajemy się tym, w co wierzymy. Rzeczywistość jest taka, jak ją opisujemy. Nasze życie jest takie, jakim je widzimy. Możemy je zmienić, zmieniając nasz sposób myślenia. Tematem tej książki jest siła. Nie siła fizyczna, ale siła umysłu. Dowiesz się z niej, jak przejąć kontrolę nad swoim życiem i osiągnąć wszystko to, o czym zawsze marzyłeś. Cytując Barbarę Berger: „Twoje myśli i słowa mają ogromną moc. Dzięki nim możesz całkowicie zmienić swoje życie. Tylko ty masz całkowitą kontrolę nad tym, co myślisz i mówisz. Jesteś jedynym władcą swojego umysłu. Ta władza to potęga”. Ale jak wykorzystać tę potęgę w praktyce? Barbara Berber udowadnia, że jest to łatwiejsze, niż mógłbyś przypuszczać. Podaje proste, praktyczne rozwiązania, dzięki którym każdy może zmienić sposób myślenia i w rezultacie wpłynąć na swoje życie. Bez względu na to, czy chodzi o twoje zdrowie, rodzinę, sytuację finansową, związek, pracę czy hobby, ta książka pozwoli ci dokonać zmiany na lepsze. Szybko, łatwo i skutecznie. Ta mała książeczka da ci siłę, wiedzę i motywację do osiągnięcia życiowego sukcesu. Co za wspaniały dar! – Neale Donald Walsch, autor książki Rozmowy z Bogiem i Gdy wszystko się zmienia, zmień wszystko Niesamowita książka... Nieważne, w którym miejscu zaczniesz czytać – każdy jej rozdział jest w stanie zmienić twoje życie. – Magazyn Magical Blend
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Audiobook-Wyp.87 (1 egz.)
Book
In basket
Czy twoja firma jest władna odnieść sukces? Wiesz, że to się dzieje w twoim przedsiębiorstwie – twoi ludzie, dzięki taniej, powszechnie dostępnej technologii, swobodnie porozumiewają się z klientami i opracowują nowe, innowacyjne rozwiązania. Tylko kim są ci pomysłowi twórcy rozwiązujący problemy? Jak można nimi pokierować? Jak ty możesz stać się jednym z nich? Nazywamy takich ludzi herosami: przedsiębiorczymi pracownikami z szerokimi uprawnieniami (Highly Empowered and Resourceful Operatives). Potrzebujesz herosów, ponieważ w erze Twittera, iPhone’a, Facebooka, YouTube’a i nieustannie rosnącej fali informacji w sieci klienci przychodzą do ciebie uzbrojeni w większą ilość danych i mają większy do nich dostęp niż kiedykolwiek i pod tym względem często prześcigają niektórych pracowników. W sercu przedsiębiorstwa wspomaganego przez herosów zostaje zawarta nowa umowa między pracownikami, menedżerami spółki i działem IT: herosi tworzą nowe rozwiązania, aby zaspokoić potrzeby klientów, zarząd określa jasne zasady przy jednoczesnym zachęcaniu do eksperymentów, a informatycy wspierają i zabezpieczają nowe rozwiązania biznesowe. źródło: https://onepress.pl/ksiazki/korporacyjni-herosi-daj-pracownikom-wolna-reke-zdynamizuj-klientow-przeksztalc-swoja-firme-bernoff-josh-schadler-ted,a_014a.htm#format/d
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
(Prosta Droga do Wiedzy)
Muz. Grzegorz Dondziłło.
Zarządzanie przez wartości to szczegółowy plan działania, jak zwiększyć wartość przedsiębiorstwa, dobrze nim zarządzając. To klasyczna przypowieść Kena Blancharda o tym, że prawdziwy sukces osiągają tylko te firmy, które konsekwentnie kierują się istotnymi dla siebie wartościami, takimi jak wysoka jakość życia pracowników oraz wysoka jakość usług. Mocną i trwałą pozycję zdobywają bowiem nie te przedsiębiorstwa, które jednorazowo odnotowują duże zyski, ale te, które potrafią zorganizować cały zespół wokół celu, jakim są wspólnie wyznaczone wartości. Ken Blanchard pokazuje, jak zarządzanie przez wartości (czyli Managing By Values ? MBV), zmieniając życie menedżerów i pracowników, zmienia firmy i pozwala wygrywać wszystkim: właścicielom i udziałowcom, pracownikom i klientom. Książka i zawarty w niej plan działania to efekt ponad 25-letnich badań i obserwacji autora dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. Kluczowym spostrzeżeniem jest to, że zmiany trzeba zacząć od siebie, a potem dopiero można przekonywać do nich współpracowników. Wprowadzanie zarządzania przez wartości jest porównywane do podróży i składa się z trzech etapów: - precyzowanie misji bądź celu i wartości, - komunikowanie misji i wartości, - zestrajanie codziennych praktyk z misją i wartościami. Odbycie podróży, w którą zaprasza nas Ken Blanchard, sprawi, że nasza organizacja stanie się szczęśliwą firmą fortunate company. Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem "Jednominutowego Menedżera", "Cała naprzód!" i kilkunastu innych bestsellerów. Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing by Values (Ośrodka zarządzania przez wartości). O'Connor jest uznanym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania oraz wyników zorientowanych na proces. https://ksiegarnialudzisukcesu.pl/dla-szefa-zarzadzanie-audio/335-zarzadzanie-przez-wartosci-audiobook-ken-blanchard-michael-o-connor-9788377469712.html
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Multimedia-Wyp.87 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: When McKinsey comes to town : the hidden influence of the world's most powerful consulting firm, 2022.
Demaskatorska książka ujawniająca kulisy działalności McKinsey & Company, najpotężniejszej firmy konsultingowej na świecie, doradzającej korporacjom i rządom. McKinsey & Company to najbardziej prestiżowa globalna firma konsultingowa, zarabiająca miliardy dolarów na maksymalizacji zysków i zwiększaniu efektywności dużych korporacji i rządów. Zapewnia, że jej misją jest uczynienie świata lepszym miejscem, a jej reputacja przyciąga najbardziej utalentowanych absolwentów uczelni z całego świata. Jak jednak naprawdę działa McKinsey & Company? Rady McKinseya sprowadzają się zazwyczaj do drastycznego cięcia kosztów. Współpracuje z agencjami rządowymi oraz konkurującymi ze sobą firmami, ale zaprzecza, że stanowi to konflikt interesów. Wymownym przykładem było doradzanie chińskiej firmie inżynieryjnej w budowie sztucznych wysp służących jako bazy dla chińskiej marynarki wojennej przy jednoczesnym inkasowaniu milionów dolarów od Pentagonu, którego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie agresji Chin. Dzięki umowom o zachowaniu poufności McKinsey przez lata unikał nadzoru opinii publicznej mimo doradzania m.in. koncernom tytoniowym i producentom e-papierosów czy firmom ubezpieczeniowym, którym zalecał maksymalne utrudnianie dochodzenia roszczeń przez ofiary wypadków, wykorzystywał swoje kontakty w rządzie Stanów Zjednoczonych w celu osłabienia nadzoru państwa nad firmami finansowymi z Wall Street oraz przyczyniał się do korupcji w krajach rozwijających się takich jak Afryka Południowa. A to jedynie wybrane przykłady. Bogdanich i Forsythe, stosując zasadę #1 w dziennikarstwie śledczym: „Podążaj tropem pieniędzy”, przedstawili dewastujący obraz firmy, której działania często przyczyniały się do nierówności społecznych i ekonomicznych, sprzyjały korupcji i czyniły świat bardziej niebezpiecznym i niesprawiedliwym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wyp. 87 (Trawiasta)
There are copies available to loan: sygn. 33 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
(Laurum)
Odważ się być wrażliwym! Na podstawie dwunastu lat pionierskich badań nad związkami międzyludzkimi oraz takimi uczuciami, jak wstyd czy empatia Brené Brown obala kulturowy mit, zgodnie z którym wrażliwość jest słabością, oraz dowodzi, że tak naprawdę jest ona naszą najdokładniejszą miarą odwagi. Doświadczana przez nas na co dzień niepewność, podejmowane ryzyko oraz groźba zranienia naszych uczuć definiują, co to znaczy być wrażliwym lub wykazywać się wielką śmiałością. Brown wyjaśnia, w jaki sposób wrażliwość stanowi sedno trudnych emocji, takich jak lęk, żal i rozczarowanie, a jednocześnie jest miejscem narodzin miłości, uczucia przynależności, radości, empatii, innowacji i kreatywności. Autorka tłumaczy, że gdy odcinamy się od naszej wrażliwości, dystansujemy się od doświadczeń, które nadają naszemu życiu sens i znaczenie. Książka Z odwagą nie jest poświęcona wygrywaniu bądź przegrywaniu. W świecie, w którym dominuje myślenie w kategoriach „nigdy dość”, a lęk stał się drugą naturą człowieka, wrażliwość jest czymś niemal wywrotowym. Niewygodnym. Czasem nawet nieco niebezpiecznym. Niewątpliwie, jeśli do niej sięgniemy, ryzyko, że ktoś nas skrytykuje lub że zostaniemy zranieni, znacznie wzrośnie. Jednak gdy cofniemy się i prześledzimy nasze życie, odkryjemy, że nic nie jest równie niekomfortowe, niebezpieczne lub bolesne, jak stanie z boku, zaglądanie do środka i zastanawianie się, jakby to było, gdybyśmy mieli odwagę wkroczyć na ring – niezależnie od tego, czy jest to nowy związek, ważne spotkanie, proces twórczy, czy trudna rozmowa z członkami rodziny. Z odwagą to praktyczna i skuteczna nowa wizja, która pozwoli nam odkryć się przed innymi ludźmi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Multimedia (1 egz.)
Book
In basket
(Laurum)
Jak dorastać w ekstrawertycznym świecie? Pamiętaj, że spokojny temperament to ukryta supermoc! Introwertycy dokonują niewiarygodnych wyczynów z powodu swojego spokojnego temperamentu, a nie wbrew niemu. Akceptuj i ceń siebie - takim, jakim jesteś. Świat cię potrzebuje. Istnieje mnóstwo sposobów, na jakie twój spokojny styl może się w pełni wyrażać, trafiać i przemawiać do innych. Niech ta książka będzie dla ciebie rodzajem podręcznika, który pomoże ci lepiej wykorzystywać cudowne właściwości i zdolności, jakie posiadasz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Pozwól sobie czuć / Susan Cain ; przełożyła Magda Witkowska. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2025. - 374 strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
Pozwól sobie czuć to wyjątkowa książka, która zachęca do akceptacji i zrozumienia trudnych emocji, które często spychamy na bok. Autorka, Susan Cain, znana z promowania introwertyków i ich potencjału, w subtelny sposób prowadzi czytelników przez meandry melancholii, smutku i tęsknoty. Zamiast postrzegać te uczucia jako przeciwności, książka wskazuje na ich wartość oraz rolę w głębszym poznaniu samego siebie. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wyp. 87 (Trawiasta)
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata! Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później - pod nazwą Pixar - zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność. Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, postanowił podzielić się z Tobą swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność. Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić. A oto garść porad Eda Catmulla: Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe. Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie. Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz. Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków. Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych. Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu. Piotr Jaworowski, Ars Thanea
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wyp. 87 (Trawiasta)
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Wydanie zaktualizowane. Zawiera 10 nowych rozdziałów.
Zaktualizowane i rozszerzone wydanie klasycznego, międzynarodowego bestsellera, opartego na wynikach badań nad psychologią perswazji, zawiera wiele wartościowych spostrzeżeń, które pomogą ci zwiększyć siłę przekonywania w pracy i w domu. Autorami są najlepsi na świecie specjaliści od wywierania wpływu na ludzi. Ich książki rozeszły się na całym świecie w ponad 4 milionach egzemplarzy. "Tak!" zawiera mnóstwo cennych wskazówek, których nie powinieneś przegapić. Wszystkie są oparte na naukowych podstawach i pomogą ci rozwinąć umiejętność perswazji. Niezależnie od tego, czy chcesz, by ktoś dał ci awans, zażył lekarstwo, przestał wnosić do domu błoto na butach czy zagłosował na ciebie, z książki "Tak! 60 sekretów nauki perswazji" dowiesz się w jaki sposób niewielkie zmiany w zachowaniu mogą mieć ogromny wpływ na twój sukces.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Dowiedz się, jak dzięki stosowaniu praktycznych strategii wywodzących się z uważności, współczującej komunikacji i kompromisowego rozwiązywania konfliktów unikać rodzicielskich pułapek i wychować dobrego, życzliwego człowieka.
Jako rodzic starasz się być dla swoich dzieci wzorem życzliwości, cierpliwości i współczucia. Jednak żaden rodzic nie jest idealny. W chwili słabości lub pod wpływem stresu na pewno zdarza ci się zachować w sposób dalece odbiegający od tego, co uznajesz za nieskazitelny model rodzicielstwa – na przykład krzyczeć. Nie jesteś w tym osamotniony, drogi rodzicu. Nasze reakcje są często głęboko zakorzenione w podświadomości i prawdopodobnie przejąłeś je bezwiednie od swoich rodziców. Jak zatem przerwać tę sztafetę pokoleń i stać się rodzicem, jakim zawsze chciałeś być?
"Sztuka uważnego rodzicielstwa" to skarbnica praktycznych wskazówek, dzięki którym pogłębisz swoją uważność i zachowasz spokój nawet w obliczu najgorszych atak ó w furii swojego dziecka, okazując mu współczucie, miłość i zapewniając konstruktywne wsparcie. Zdobędziesz osiem podstawowych umiejętności, które pomogą Ci nie tylko nie tracić zimnej krwi, ale także budować silne relacje i działać tak, aby dzieci współpracowały, ponieważ tego chcą, a nie dlatego, że je zastraszasz karą czy przekupujesz nagrodę. Kiedy dzieci doświadczają ze strony rodzica życzliwości i cierpliwego podejścia, same uczą się w ten sposób postępować. Dzięki temu niezastąpionemu przewodnikowi zobaczysz, że zapanowanie nad własnymi automatycznymi reakcjami może wywrzeć trwały pozytywny wpływ nie tylko na twoje dzieci, ale także na całe przyszłe pokolenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Twoja firma 2.0 : od dobrej do wielkiej / Jim Collins, Bill Lazier ; przekład: Michał Lipa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : MT Biznes, 2022. - 430 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Jak przekształcić firmę w prężne przedsiębiorstwo zdolne do osiągania ponadprzeciętnych wyników przez długi czas. Jim Collins i Bill Lazier przygotowali niniejszą książkę na podstawie kursu, który prowadzili w Stanford Graduate School of Business. Ich celem było stworzenie przewodnika dla liderów małych i średnich firm, którzy pragną zbudować wybitne przedsiębiorstwa osiągające trwałe wyniki. Dowiesz się z niej, jak stworzyć wersję 2.0 własnej firmy. I jak poradzić sobie z wyzwaniem rozwoju swoich umiejętności przywódczych, kiedy będzie się ona powiększała, osiągając dwukrotnie, pięciokrotnie, a nawet dziesięciokrotnie większe rozmiary niż na początku. Autorzy "Twojej firmy 2.0" przedstawiają liczne studia przypadków, a także: • Omawiają kluczowe elementy wspólne dla wszystkich wielkich, trwałych firm – autentyczny styl przywództwa, wizję, strategię, innowacje i taktyczną doskonałość; • Pokazują, jak ustalać wartości, cel i misję, gdy Twoja firma jest wciąż mała i elastyczna, jednocześnie tworząc przekonanie o jej ogromnym potencjale; • Demonstrują, jak rozwinąć najbardziej efektywny w Twojej sytuacji styl przywództwa, skupiając się na odpowiedzi na kluczowe pytanie: jakiej sprawie służysz? • Pokazują, jak przełożyć wizję na skuteczne codzienne taktyki biznesowe oraz jak wspierać konsekwentną doskonałość taktyczną we wszystkim, co robi Twoja firma; • Wyjaśniają, jak rozwiązać krytyczne problemy strategiczne, z którymi boryka się każda mała i średnia firma; • Przedstawiają zestaw koncepcji – i szereg praktycznych technik – stymulujących kreatywność i utrzymujących innowacje wraz z rozwojem firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Warren Buffett to legenda biznesu, ale jego sukces nie wynika jedynie z trafnych inwestycji. To także niezwykle skuteczny menedżer, który zbudował potężne imperium, kierując się prostymi i niezawodnymi zasadami. Ta książka odkrywa kulisy jego podejścia do zarządzania – opartego na uczciwości, długofalowej strategii i umiejętności budowania silnych relacji. Buffett pokazuje, że prawdziwy sukces w biznesie nie wymaga skomplikowanych teorii ani agresywnej ekspansji. Klucz tkwi w prostocie, cierpliwości i konsekwencji. Jego podejście do zarządzania to zdrowy rozsądek w czystej postaci – przejrzyste decyzje, szacunek dla pracowników oraz koncentracja na wartości, a nie doraźnych wynikach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Winning now, winning later : how companies can succeed in the short term while investing for the long term, 2020.
Niewiele jest przekonań równie zgubnych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje, że wiele organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika z rynku. Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez wiele lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Aby odmienić losy firmy, Cote i jego zespół wdrożyli szereg śmiałych reform i wprowadzili wiele na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się połączyć dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania dobrych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był spektakularny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie. Niniejsza książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki zarówno dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.: jak rozpoznać praktyki, które wydają się atrakcyjne w krótkim terminie, ale zaszkodzą przyszłości firmy; w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy wzrost; jakie działania pozwolą utrzymać dobre wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – również w trudnych okresach, choćby w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa; jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie, a także zachęcanie wszystkich wokół do niezależności myślowej, zwiększą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników. Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. ***
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 658 (1 egz.)
Book
In basket
Wielka księga smoothies : odkryj ponad 400 pysznych przepisów na koktajle! / Pat Crocker ; przekład Magda Witkowska. - Wydanie w nowej szacie graficznej - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 392 strony, [32] strony tablic : ilustarcje ; 26 cm.
(Laurum)
Tytuł oryginału: "The smoothies bible" 2003.
Koktajle to szybki, łatwy i smaczny sposób na dobre zdrowie. Odkryj ponad 400 przepisów, które pozwolą ci cieszyć się zdrowiem w każdym łyku. W książce znajdziesz ponadto informacje o siedmiu układach naszego organizmu, w szczególności o ich znaczeniu dla zdrowia, o potencjalnych zaburzeniach ich funkcjonowania, a także o zmianach w diecie i szeroko pojętym stylu życia, który pomaga utrzymać je w jak najlepszej formie. Wielka księga smoothies to: - ponad 400 przepisów na zdrowe koktajle; - ponad 100 szczegółowo ilustrowanych opisów owoców, warzyw i ziół; - 80 powszechnych problemów zdrowotnych, które można leczyć za pomocą odpowiednich koktajli. Kolejna książka autorki bestsellerowej Wielkiej księgi soków. [https://czytam.pl/].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 641 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again