Etyka biznesu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(22)
Wyp. 26 (Błękitna)
(2)
Wyp. 47 (Powojowa)
(1)
Wyp. 59 (Korkowa)
(2)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(3)
Wyp. 121 (Żegańska)
(1)
Multimedia-Wyp.87 (Trawiasta)
(1)
Autor
Arszułowicz Marek
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bonca Mateusz A
(1)
Clason George S. (1874-1957)
(1)
Dowbor Władysław (1941- )
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gasparski Wojciech (1936-)
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Gelles David
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Havel Vaclav (1936-2011)
(1)
Hejduk Irena K
(1)
Jabłońska-Bonca Jolanta (1953- )
(1)
Jackson Jennifer C. (1939- )
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Keefe Patrick Radden (1976- )
(1)
Kiel Fred
(1)
Kisiel Wiktor
(1)
Kowalczyk Jerzy
(1)
Kowalewski Zbigniew Marcin (1943- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Kreft Jan
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Lachowska Dorota
(1)
Lennick Doug
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Małecka Małgorzata (tłumacz)
(1)
Motłoch Michał
(1)
Neymann, Monika
(1)
Ochnik Dominika
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Pucek Robert
(1)
Ratajczak Zofia (1937- )
(1)
Rogowski Robert
(1)
Ryciak Mariusz
(1)
Sankowska Anna
(1)
Schoolland Ken
(1)
Sedlacek Tomas (1977- )
(1)
Spólny Jacek
(1)
Szuwalska Iwona
(1)
Wańtuchowicz Monika
(1)
Weber Max (1864-1920)
(1)
Young Stephen (1945- )
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zawiślak Marek
(1)
Środa Jacek
(1)
Środa Magdalena (1957- )
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1918-1939
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Literatura amerykańska
(6783)
Literatura polska
(5481)
Kobieta
(4154)
Przyjaźń
(3229)
Rodzina
(3136)
Etyka biznesu
(-)
Miłość
(2988)
Literatura angielska
(2984)
Powieść amerykańska
(2806)
Powieść obyczajowa
(2484)
Tajemnica
(2260)
Zwierzęta
(2159)
Śledztwo i dochodzenie
(2083)
Zabójstwo
(1663)
Relacje międzyludzkie
(1651)
Magia
(1629)
Dziewczęta
(1388)
Nastolatki
(1293)
Dzieci
(1277)
Podróże
(1273)
II wojna światowa (1939-1945)
(1247)
Polska
(1205)
Rodzeństwo
(1188)
Powieść sensacyjna
(1117)
Życie codzienne
(1097)
Uczucia
(1068)
Literatura dziecięca polska
(1046)
Historia Polski
(1016)
Powieść polska
(1012)
Pisarze polscy
(1006)
Kultura
(996)
Opracowanie literackie
(983)
Literatura dziecięca
(968)
Powieść angielska
(951)
Uczniowie
(884)
Historia
(877)
Żydzi
(852)
Filozofia
(831)
Fantastyka
(827)
Manga
(789)
Powieść przygodowa
(782)
Ludzie a zwierzęta
(776)
Chłopcy
(764)
Małżeństwo
(764)
Literatura francuska
(761)
Psychologia
(752)
Psy
(730)
Polityka
(715)
Trudne sytuacje życiowe
(706)
Boże Narodzenie
(696)
Koty
(693)
Sztuka
(692)
Literatura
(690)
Sekrety rodzinne
(686)
Policjanci
(682)
Osoby zaginione
(671)
Kryminał
(647)
Władcy
(646)
Relacja romantyczna
(637)
Literatura niemiecka
(600)
Biografia indywidualna
(597)
Wakacje
(596)
Język polski
(592)
Prywatni detektywi
(585)
Poezja polska
(577)
Socjologia
(571)
Romans historyczny
(563)
Biografia historyczna
(548)
Wybory życiowe
(537)
Arystokracja
(529)
Mężczyzna
(528)
Powieść historyczna
(528)
Literatura młodzieżowa polska
(526)
Nauka
(523)
Przestępczość zorganizowana
(515)
Uprowadzenie
(514)
Matki i córki
(502)
Śmierć
(497)
Wojna
(492)
Dojrzewanie
(488)
Język angielski
(483)
Dziennikarze
(477)
Poszukiwania zaginionych
(468)
Powieść psychologiczna
(463)
Społeczeństwo
(459)
Pisarze
(457)
Samotność
(455)
Humor
(454)
Stworzenia fantastyczne
(440)
Dziadkowie i wnuki
(433)
Literatura młodzieżowa
(430)
Religia
(425)
Spisek
(425)
Dziecko
(419)
Turystyka
(417)
Zakochanie
(417)
Literatura młodzieżowa angielska
(416)
Romans współczesny
(414)
Przyroda
(411)
Zemsta
(408)
Polacy za granicą
(407)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Reportaż
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Zarządzanie i marketing
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Religia i duchowość
(2)
Chemia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 4 godz. 35 min.
Tytuł oryginału: The richest man in Babylon, 1926.
„Najbogatszy człowiek w Babilonie” George’a S. Clasona to jeden z największych bestsellerów wszech czasów na temat budowania zabezpieczenia finansowego. Publikacja wciąż przyciąga swoją treścią, a ilość sprzedanych egzemplarzy można liczyć w milionach. Jego siłę stanowią nie tylko ponadczasowe rady dotyczące pokonywania kolejnych przeszkód na drodze do osiągnięcia niezależności finansowej, ale także niebanalna forma. Osadzenie akcji w starożytnym Babilonie, obrazowe przedstawienie problemów bohaterów w zarządzaniu finansami osobistymi, a także specyficzna prostota przekazu sprawiają, że odbiorca ma szansę łatwiejszego przyswojenia każdej z prezentowanych porad. Zdecydowanie nie jest to zwyczajny zbiór wskazówek na temat sposobów bogacenia się. Autor zabiera nas w podróż do barwnego świata Babilonu i na przykładach z życia uczy fundamentalnych zasad mądrego zarządzania pieniędzmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Audiobook-Wyp.87 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Legendarny prezes GE Jack Welch jest źródłem wszelkiego zła w kapitalizmie naszych czasów. Jak naprawić wyrządzone przez niego szkody? W 1981 roku Jack Welch zaczął zarządza­ć koncernem General Electric. Sprawił, że GE stała się firmą o największej wartości rynkowej na świecie. Osiągnięcia Welcha były jednak konsekwencją nieustannych wysiłków, mających na celu podniesienie ceny akcji GE, często kosztem pra­cow­­ni­ków, konsumentów i innowacji. Welch zapoczątkował nową, bezwzględną erę amerykańskiego kapitalizmu, która trwa do dziś. W swoich czasach Welch był wielkim orędownikiem fuzji i przejęć w USA – dosłownie połykał konkurentów. W ten sposób zapoczątkował model gospodarczy, który cechuje się większą koncentracją i gorszą dynamiką. Welch był też pionierem mrocznej sztuki finansy­zacji: przekształcił GE z podziwianego producenta przemysłowego w udzielny bank. Działalność finansowa szybko przy­niosła ogromne zyski i pomogła Welchowi utrzymać rosnącą cenę akcji. Ostatecznie jednak finansyzacja osłabiła zarówno GE, jak i dziesiątki innych firm z listy Fortune 500. Gelles pokazuje, jak słynne taktyki Welcha, w tym zwol­nie­nia, outsourcing, offshoring, przejęcia czy odkup akcji własnych, stały się normą w amerykańskim biznesie. Opisuje, jak takie podejście doprowadziło do największych nierówności społeczno-ekonomicznych od czasów Wielkiego Kryzysu i zaszkodziło wielu firmom, które je wdrożyły – bo akolici Welcha zmienili nie do poznania takie firmy, jak Boeing, Home Depot, Kraft Heinz oraz wiele innych. David Gelles jest kronikarzem zmian zachodzących obecnie w korpo­racyjnej Ameryce. Wskazuje na konkretne organizacje i liderów, którzy porzucili welczyzm i udowadniają, że nadal można wyróżniać się w świecie biznesu bez odbierania ludziom środków do życia, bez niszczenia społeczności i omijania przepisów. „Jack Welch jest jednym z najważniejszych liderów politycznych i biznesowych we współczesnej historii Ameryki. Jego stra­tegie zniszczyły niegdyś wielką firmę i przyczyniły się do wykoń­czenia amerykańskiej klasy średniej, jak również przyśpieszyły erozję amerykańskiej demokracji. Przez lata prasa biznesowa wychwalała Welcha wizjonera, ale niewielu reporterów kiedykolwiek zastanawiało się nad konsekwencjami jego działań. W swojej książce David Gelles wyjaśnia, czego możemy nauczyć się od człowieka takiego jak Welch i jak odbudować zniszczone społeczeńst­wo, które po sobie zostawił” ̶ Matt Stoller, autor książki Goliath: The 100-Year War Between Monopoly Power and Democracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Publikacja prezentuje zasadniczy problem, z jakim mierzą się działy HR: sprzeczności między potrzebą i wymogami standaryzacji działań kadrowych a silnie eksponowanymi wyzwaniami dotyczącymi kreatywności i innowacyjności kadr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Bracia Arthur, Raymond i Mortimer Sacklerowie w ciągu kilku dekad zbudowali imperium. Niczym Medyceusze obejmowali mecenatem artystów, a setki milionów dolarów przeznaczali na filantropię. Najstarszy stał za sukcesem Valium i komercjalizacją rynku farmaceutycznego. Braciom podarował firmę Purdue Frederick – zbili na niej fortunę, lecz na zawsze pogrzebali dobre imię Sacklerów. Majątek rodziny szacowano na miliardy dolarów, ale niepohamowana rządza bogactwa pchnęła ich dalej: do intratnego sektora leków opioidowych. Arthur i Mortimer chcieli, by ich produkt był czymś więcej niż tylko specjalistycznym środkiem stosowanym w opiece paliatywnej. Miał przynieść ulgę rzeszom zwykłych Amerykanów cierpiących na pospolite bóle. Swój lek – OxyContin – reklamowali jako bezpieczną alternatywę dla morfiny. W rzeczywistości jego główny składnik – oksykodon – był od niej dwa razy silniejszy, o czym doskonale wiedzieli. Agresywna strategia marketingowa w ciągu kilkunastu lat doprowadziła do tragedii – setki tysięcy Amerykanów uzależniło się od opioidów, a śmierć z powodu przedawkowania była jedną z głównych przyczyn zgonów w USA. Sacklerowie uparcie powtarzali, że problem nie leży w leku, tylko w jego użytkownikach.
„Odchodząc, należy zostawić świat w lepszym stanie, niż ten, w jakim go zastaliśmy” – zwykł mówić Arthur Sackler. Wybitny reporter Patrick Radden Keefe przedstawia historię rodziny, która z rzekomej troski o pacjentów uczyniła listek figowy dla swojej zachłanności. Imperium bólu to porażająca opowieść o ambicji i filantropii, o zbrodniach i bezkarności. O korumpowaniu publicznych instytucji, o chciwości i władzy. To także historia stulecia amerykańskiego kapitalizmu i świata, w którym pieniądz i sława wygrywają z etyką i człowieczeństwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 308 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Władza misjonarzy to książka o misjonarskim zapale zmieniania świata i o kryzysie świeckiej religii towarzyszącej liderom nowych technologii, o ich świętokradztwach i sprofesjonalizowanej pokucie mającej przywrócić harmonię technologicznego raju na ziemi z Alphabetem, Metą, Apple i TikTokiem w roli głównej. Także o skruszonych inżynierach, żałujących każdej chwili, którą poświęcili na wymyślanie uzależniających algorytmicznych rozwiązań na naszych smartfonach i komputerach. Gdy technologia, rynek i konkurencja stawały się religią, szefowie firm nowych technologii i mediów zostawali misjonarzami Nowego Technooświecenia. Facebook (Meta) i Google (Alphabet) – organizacje o silnych kosmologiach – „emanowały boskością” i instrumentalnie wykorzystywały „święte” wartości, takie jak sprawiedliwość. Współczesne etyczne katastrofy big tech i „zmierzch technobogów” oznaczają kryzys legitymizowania przez świecką religię ich niewinności, sprawczości i bezkarności. Zanika wiara w ich dobre intencje i neoliberalną sakralizację rynku. Upada imperatyw „policzalności wszystkiego”, dostrzegana jest fasadowość języka świeckiej religii i ujawniane są „fałszywe metafory”. Na horyzoncie widać jednak świt nowego technouniwersum. Na gruzach „świętego przymierza” między użytkownikiem a big tech rodzą się nowe wizje i mity. Już nie „naprawy świata”, ale „poprawy” człowieka, a czasem jego zastępowania, jak w wypadku „generatywnej sztucznej inteligencji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Kultura i etyka zarządzania / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 350 stron : ilustracje ; 24 cm.
Publikacja dla przedsiębiorców i menedżerów, a także dla osób kierujących organizacjami w sektorze publicznym, studentów i doktorantów nauk społecznych (zarządzania, ekonomicznych, socjologii, psychologii, antropologii, innych), ludzi zajmujących się zawodowo kulturą.
Książka wyjaśnia istotę i znaczenie kultury zarządzania. Ułatwia zrozumienie najważniejszych terminów, determinant, procesów kształtowania kultury zarządzania i wykorzystywania jej w zarządzaniu. Celem jest zarówno osiąganie satysfakcjonującej efektywności i konkurencyjności – ale i współpracy – w ramach organizacji różnych typów, jak też tworzenie lepszych relacji interpersonalnych i środowiska bardziej przyjaznego ludziom w miejscu pracy, poprzez dostarczenie odpowiedniej wiedzy. Pokazuje, jak tworzyć lepszy świat organizacji, w którym ludzie są mniej zestresowani, lepiej się czują i pracują oraz są szczęśliwsi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia w biznesie : nowe perspektywy / Zofia Ratajczak (red.) ; Dominika Ochnik współpraca. - Warszawa : Difin, 2015. - 396 strony : rysunki, tabele, wykresy ; 23 cm.
Obecność psychologii w szeroko rozumianej praktyce zarządzania jest powszechnie znana. Sfera aktywności biznesowej nie zawsze jednak pokrywa się z tym, co przyjęliśmy traktować jako zarządzanie. Pojęcie "biznesu" użyte w tytule monografii zbiorowej ma na celu podkreślenie ważności problemów nowych i pokazanie nowych zastosowań psychologii w warunkach gospodarki rynkowej. Obserwujemy bowiem z jednej strony szybki rozwój psychologii jako nauki, powstawanie nowych koncepcji i nowych metod badań, a z drugiej - pojawianie się nowych problemów praktycznych, dotąd nieznanych. Prezentowany zbiór artykułów przedstawia zarówno wybrane nowe koncepcje teoretyczne, jak i nowe wyniki badań psychologicznych. Przedstawiono nowe zjawisko tzw. prokrastynacji, czyli działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych dla biznesu, działalność pomocową, rolę portalu społecznościowego, facebooka jako medium porozumiewania się w pracy, model formowania się kariery zawodowej, funkcjonowanie pracowników, którzy świadomie wybrali życie w modelu "singli", analiza pracy trenerów, ale także zjawisko romansowania w pracy, mowa jest o rozwiązaniach systemowych w funkcjonowaniu działów kadr oraz rolach nowej techniki motywacyjnej, tzw. gamifikacji. Psychologia w biznesie jest obecnie powołana do tworzenia sieci wsparcia psychologicznego, projektowania strategii zaradczych, przeciwdziałania zagrożeniom i ryzykownym decyzjom podejmowanym w sytuacjach kryzysowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej