Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(4)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(9)
Wyp. 47 (Powojowa)
(2)
Wyp. 82 (Agrestowa)
(1)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(1)
Wyp. 121 (Żegańska)
(3)
Multimedia-Wyp.87 (Trawiasta)
(2)
Multimedia-ODZ (Trawiasta)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(323)
Drewnowski Jacek (1974- )
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(283)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(274)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(265)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(263)
Steel Danielle (1947- )
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Zarawska Patrycja (1970- )
(254)
Roberts Nora (1950- )
(253)
Zimnicka Iwona (1963- )
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(237)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(236)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Fabianowska Małgorzata
(208)
Mazan Maciejka
(205)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Braiter Paulina (1968- )
(196)
King Stephen (1947- )
(195)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Szulc Andrzej
(189)
Gawryluk Barbara (1957- )
(188)
Mosiewicz Maria
(188)
Szekspir William (1564-1616)
(187)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(186)
Skalska Katarzyna
(186)
Goscinny René (1926-1977)
(184)
Lem Stanisław (1921-2006)
(181)
Mortka Marcin (1976- )
(178)
Prus Bolesław (1847-1912)
(176)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(174)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(171)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(167)
Widmark Martin (1961- )
(164)
Supeł Barbara
(163)
Jachowicz Stanisław
(159)
Jansson Tove (1914-2001)
(153)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(148)
Siewior-Kuś Alina
(148)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(146)
Kraśko Jan (1954- )
(146)
Popławska Anna (literatura)
(146)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(145)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(145)
Tuwim Julian (1894-1953)
(145)
Ławnicki Lucjan
(144)
Możdżyńska Aldona
(143)
Pratchett Terry (1948-2015)
(143)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(140)
Lech Justyna
(138)
Spirydowicz Ewa
(136)
Webb Holly
(136)
Głowińska Anita
(134)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(134)
Kozak Jolanta (1951- )
(133)
Wilusz Tomasz
(133)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(131)
Rolando Bianka
(131)
Ross Tony (1938- )
(131)
Ludwikowska Jolanta
(130)
Stanecka Zofia (1972- )
(130)
Marlier Marcel (1930-2011)
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Onichimowska Anna (1952- )
(126)
Bieroń Tomasz (1963- )
(125)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(125)
Polkowski Andrzej
(125)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(125)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(124)
Willis Helena (1964- )
(124)
Coben Harlan (1962- )
(123)
Kroszczyński Stanisław
(120)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(120)
Puszczewicz Marek
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(119)
Włodarczyk Barbara
(119)
Beaumont Émilie (1948- )
(116)
Dickens Charles (1812-1870)
(116)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(116)
Praski Łukasz
(116)
Łoziński Jerzy (1947- )
(116)
Palmer Diana (1946- )
(115)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Ochab Janusz (1971- )
(114)
Mróz Remigiusz (1987- )
(113)
Rzehak Wojciech
(113)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(112)
Sandemo Margit (1924-2018)
(111)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dzieci
(3)
Mózg
(3)
Rodzicielstwo
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Decyzje
(1)
Depresja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Emocje
(1)
Fonoholizm
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Inteligencja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Media społecznościowe
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Odwaga
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Pamięć
(1)
Perswazja
(1)
Pomaganie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Smartfon
(1)
Stres
(1)
Stres szkolny
(1)
Strony WWW
(1)
Sukces
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Więź społeczna
(1)
Wrażenia zmysłowe
(1)
Wypalenie uczniowskie
(1)
Zaburzenia pamięci
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zjawisko obojętnego przechodnia
(1)
Zmysły
(1)
Zmęczenie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Poradnik
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Supercommunicators : how to unlock the secret language of connection" 2024.
Chcemy, żeby nasze rozmowy pogłębiały bliskość i prowadziły do rozwiązywania problemów. Chcemy czuć się naprawdę zrozumiani i rozumieć innych. Chcemy wreszcie, by nasi rozmówcy nie traktowali nas jednowymiarowo i dostrzegali w nas więcej niż tylko adwersarzy. Wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które poszły nie tak, jak powinny. Zamiast zbliżyć – oddaliły. Zamiast doprowadzić do rozwiązania problemu – wygenerowały kolejne. Zamiast pogłębić wzajemne zrozumienie – zostawiły nas z poczuciem osamotnienia. Dobre rodziny, szczęśliwe pary, zgrane firmy i współpracujące ze sobą społeczności wcale nie są jednomyślne. Co więcej, kłócą się o te same rzeczy, co nieszczęśliwi ludzie! Ich spory wyglądają jednak nieco inaczej. „Świat jest skomplikowany, wiesz? Jeśli chcesz go zrozumieć, potrzebujesz przyjaciół, którzy się od ciebie różnią” W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens: O co tak naprawdę chodzi? – w konfliktach, negocjacjach i codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu jest kluczem do porozumienia. Jak się czujemy? – zazwyczaj unikamy rozmowy o emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego. Kim jesteśmy? – największym hamulcem sensownych rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii, w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa – mimo że wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo za dużo… Duhigg oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Będziemy towarzyszyć Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, w próbie zwerbowania szpiega. Zobaczymy, jak rozwinęła się dyskusja zwolenników dostępu do broni palnej z osobami, które starały się powstrzymać powtarzające się w kraju strzelaniny w szkołach. Dowiemy się, dlaczego pierwszy pilotażowy odcinek serialu „Big Bang Theory” okazał się kompletną klapą i co takiego zmienili w scenariuszu jego twórcy, że stał się hitem z wielomilionową widownią.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fitness mózgu / Alvaro Fernandez, Elkhonon Goldberg ; Pascale Michelon (współpraca) ; Małgorzata Guzowska (tłumaczenie). - [Wydanie I - 3 dodruk]. - Warszawa : PWN, 2017. - 282, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "The SharpBrains guide to brain fitness : how to optimize brain health and performance at any age" 2013.
Jak wzmacniać sprawność mózgu w każdym wieku? Jak zachować sprawność i jasność umysłu do później starości? Elkhonon Goldberg i Alvaro Fernandez wraz z Pascale Michelonem - mistrzowie popularyzacji wiedzy o mózgu - zapraszają w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Z przewodnika dowiemy się, jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób działa, jak się zmienia pod wpływem uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Autorzy wskazują, jakimi działaniami możemy wzmacniać swój mózg, a przy okazji obalają kilka mitów, na przykład ten o sensowności rozwiązywania setek krzyżówek. "To przewodnik kierowany do wszystkich posiadaczy mózgu, którzy chcieliby nauczyć się, jak utrzymać ów narząd w zdrowiu i wzmocnić jego działanie".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykły mózg nastolatka / Bettina Hohnen, Jane Gilmour & Tara Murphy ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - XXII, [2], 391, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The incredible teenage brain : everything you need to know to unlock a teen's potential. Przyjęta nazwa tłumaczki: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość biznesowych interakcji odbywa się w sieci, dlatego małe i duże firmy z najróżniejszych sektorów stanęły przed wyzwaniem: jak w tych warunkach zjednać sobie klientów i zatrzymać ich przy sobie? Nathalie Nahai zbiera w tej książce wiedzę z zakresu psychologii, neuronauk i ekonomii behawioralnej, by wyjaśnić dynamikę i motywacje zachowań konsumentów. „Sieci wpływu” to praktyczny przewodnik, który pozwoli ci udoskonalić produkty, stronę internetową i marketing twojej firmy oraz umożliwi budowanie wartościowych, bardziej angażujących relacji z klientami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce "Efekt obserwatora. Psychologia odwagi i bezczynności" Catherine Sanderson podsumowuje odkrycia psychologii społecznej, które pozwalają zrozumieć naszą bardzo ludzką skłonność do milczenia w obliczu złych zachowań. Na wstrząsających przykładach pokazuje, jaką rolę ta cisza odgrywa w przyzwoleniu, by złe zachowania były kontynuowane. Wyjaśnia, że nasze przekonanie, że tylko z gruntu źli ludzie dopuszczają się strasznych czynów, jest nieprawdziwe. Opisuje czynniki, które sprawiają, że zamiast wstać, sprzeciwić się, wezwać pomoc, stanąć w czyjejś obronie - wybieramy święty spokój i anonimowość.
Dlaczego dobrzy ludzie milczą w obliczu zła? Co skłania nas do nieodzywania się, niereagowania, gdy widzimy czyjeś cierpienie lub krzywdę? Dlaczego w grupie jesteśmy skłonni do zachowań, których nigdy nie dopuścilibyśmy się w pojedynkę?
Ta książka daje jednak nadzieję. Psychologowie społeczni wiedzą, jak można kształtować środowisko szkolne, uczelniane czy zawodowe, by sprzyjało przeciwstawianiu się złu. Catherine Sanderson znakomicie pokazuje, co może przełamywać bierność - czasem będzie to wiedza o tym, jak udzielić pomocy, znajomość procedur. Innym razem - znalezienie sojusznika albo świadomość, że ulegamy tzw. pluralistycznej ignorancji - czyli wierzymy w istnienie fałszywej normy stworzonej przez niejednoznaczne zachowania innych. Autorka dowodzi, że rodzice mogą wychować codziennych bohaterów, wzmacniając nie ślepe posłuszeństwo, ale krytycyzm i samodzielne myślenie. Opowiada piękne i poruszające historie ludzi, którzy mieli odwagę zareagować, gdy byli świadkami cierpienia i krzywdy innych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 8 godz. 25 min.
Tytuł oryginału "Familienjahre" 2019.
Po 30 latach pracy psychiatra dzieci i młodzieży profesor Michael Schulte-Markwort obiera inny kurs i radzi: tym, co się liczy, jest odwaga uświadomienia sobie własnej postawy. Wtedy możliwe stają się nawiązanie relacji rodzic–dziecko oraz komunikacja z dzieckiem uwzględniająca jego potrzeby i zdolności. Nie bez znaczenia jest także kwestia samodzielności rodziców, którzy nie powinni się tak przejmować tym, co mówią inni. Każda rodzina może osiągnąć szczęście po swojemu. Doświadczony ekspert w obrazowy sposób i na wielu przykładach wyjaśnia, jak z odwagą oraz zaufaniem podejmować własne decyzje. Profesor Michael Schulte-Markwort – dyrektor medyczny Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Psychoterapii i Psychosomatyki w Uniwersyteckim Centrum Medycznym Hamburg-Eppendorf (UKE). Nadzoruje poradnię Paidion. Jest autorem licznych publikacji, a spod jego pióra wyszły książki popularne również w Polsce: „Wypalone dzieci” oraz „Zaburzenia u dzieci i młodzieży”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Audiobook-Wyp.87 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 Multimedia - Oddział Dziecięcy (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Dzieci również mogą się wypalić. Dzieci niemal całkowicie poddają się dyktatowi społeczeństwa, w którym liczy się tylko sukces i ponoszą tego bolesne konsekwencje. Presja wywierana na nie jest nie do wytrzymania. Muszą mieć perfekcyjną stylizację na występ w klasie, idealne oceny, a po lekcjach i dodatkowej godzinie języka obcego biegną na trening i naukę gry na pianinie. Doświadczony psychiatra, profesor Michael Schulte-Markwort, codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby nami wstrząsnąć i wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Nauka i chodzenie do szkoły powinny być dla nich przyjemnością. Tymczasem żyją w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości. To ważne, by dzieci we właściwym czasie sygnalizowały, kiedy żąda się od nich zbyt wiele. Te, które bez szemrania wykonują wszystko, czego się od nich wymaga, nie wyrosną na ludzi krytycznych, mających możliwość kształtowania świata. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy.]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Multimedia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Audiobook-Wyp.87 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Na okładce: Autor bestsellerowej "Cydrowej demencji".
KSIĄŻKA AUTORA BESTSELLEROWEJ "CYFROWEJ DEMENCJI"! W ciągu minionej dekady smartfon podbijał świat w oszałamiającym tempie, zmieniając codzienność użytkowników w stopniu, w jakim nie udało się to dotąd żadnej technicznej nowince. Towarzyszy nam od rana do wieczora, w pracy i w życiu prywatnym wygląda na to, że nie możemy się bez niego obyć. Wielu dostrzega pozytywne strony korzystania z tego urządzenia, nieliczni zastanawiają się nad jego negatywnym wpływem na nasze myślenie, odczuwanie i działanie, a także na zdrowie. Czy mamy powody do obaw? Najwyższy czas przyjrzeć się faktom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.ksiegarnia.pwn.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej