Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(302)
Forma i typ
Książki
(302)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Proza
(3)
Poezja
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Nuty
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(301)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Odd. dla dzieci (Trawiasta)
(21)
Czytelnia (Trawiasta)
(230)
Wyp. 26 (Błękitna)
(6)
Wyp. 25 (Walcownicza)
(18)
Wyp. 47 (Powojowa)
(5)
Wyp. 59 (Korkowa)
(11)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(6)
Wyp. 121 (Żegańska)
(17)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(13)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Gajda Janusz
(6)
Fuks Agata
(4)
Rottermund Jerzy
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Fuks, Agata
(3)
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Gajda, Janusz
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Miksza Małgorzata (1957- )
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Szkudlarek Tomasz
(3)
Szybist Joanna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Bielski Janusz
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(2)
Epstein Paul
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Giese-Szczap Klaudia
(2)
Jaszczyk Agnieszka
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Klinik Anna
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kochaniak Beata
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Konopczyński Marek (1956- )
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Lewicka Monika
(2)
Marczak Monika
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Minczakiewicz, Elżbieta Maria
(2)
Molesztak Aldona
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Myszkowska-Litwa Marta
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Zych Adam A. (1945- )
(2)
Akhurst, Mark
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Apanel Danuta
(1)
Bala Joanna
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bardi, Luciano
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beniak-Haremska, Ewa
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Białek Ewa D
(1)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Bröderman Smeds, Mari
(1)
Bukowska Irena
(1)
Bulska Joanna
(1)
Błasiak Julita
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Cabała Monika
(1)
Charkowska Katarzyna
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Dell Carl W
(1)
Dormus Katarzyna
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dymara, Bronisława
(1)
Dyrda, Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(134)
2000 - 2009
(159)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(301)
Język
polski
(300)
Odbiorca
Dzieci
(7)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Szkoły wyższe
(4)
9-13 lat
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dorośli
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Pedagogika
(35)
Wychowanie
(22)
Pedagogika specjalna
(16)
Dziecko
(13)
Niepełnosprawni
(13)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Młodzież
(10)
Rodzina
(10)
Pedagogika kultury
(9)
Więźniowie
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Edukacja medialna
(8)
Kultura
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Kształcenie
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczyciele
(7)
Autyzm
(6)
Dzieci
(6)
Literatura polska
(6)
Metoda Montessori
(6)
Oświata
(6)
Resocjalizacja
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Bajkoterapia
(5)
Edukacja
(5)
Logopedia
(5)
Szkolnictwo
(5)
Telewizja
(5)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Kobieta
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Kultura masowa
(4)
Ludzie starzy
(4)
Montessori, Maria (1870-1952)
(4)
Muzyka
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika penitencjarna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Bajka
(3)
Bioetyka
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Jakość życia
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Literatura dziecięca
(3)
Media
(3)
Metodologia badań
(3)
Metody nauczania
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Opieka społeczna
(3)
Osobowość
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Prasa
(3)
Przestępczość
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Psychoterapia
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Szkoła
(3)
Tożsamość społeczna
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
ADHD
(2)
Alkoholizm
(2)
Antropologia kulturowa
(2)
Antypedagogika
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czytanie
(2)
Dorosłość
(2)
Dydaktyka
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Filozofia
(2)
Gerontologia
(2)
Gimnazja
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Temat: czas
2001-
(17)
2001-0
(15)
1989-
(10)
1901-2000
(9)
1801-1900
(5)
1901-
(5)
1701-1800
(2)
1901-1914
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1801-
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
1989-2000
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie)
(1)
Nowa Sól (woj. lubuskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szczecin (Pomorze Zachodnie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(15)
Monografia
(12)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(6)
Podręczniki akademickie
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Wiersze
(3)
Książki dla najmłodszych
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Wydawnictwa naukowe
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajki polskie
(1)
Baśń polska
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Broszura
(1)
Encyklopedie
(1)
Esej
(1)
Fantastyka
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Leksykon
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały dla nauczycieli
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Nuty
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik dla logopedów
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Szkice
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży polska
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Łatwe opowiadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(9)
Psychologia
(9)
Historia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
302 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kacper na tropie zła / Irena Bukowska. - Kraków : Impuls, 2016. - 258 s. : il. ; 15 cm.
Bibliogr. s. [263].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania. Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia – o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych – seniorów. Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej – tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury – można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości – na drogach rozwoju pedagogiki. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania. Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia – o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych – seniorów. Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej – tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury – można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości – na drogach rozwoju pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszowane zawody / Magdalena Dawidziuk-Stach ; [ilustracje Agata Fuks, Joanna Szybist]. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2017. - 28, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Temat
Gatunek
Wierszowane zawody:artystka, bibliotekarka, dietetyk, doradca zawodowy, ekonomista, fryzjer, informatyk, ksiądz, kucharz, lekarz, nauczyciel, rolnik. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=87779701602KS&itr=2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Temat
Gatunek
Najnowsza książka Magdaleny Dawidziuk-Stach to kontynuacja w II tomiku zbioru dwunastu pięknie zilustrowanych przedstawionych wierszem zawodów. Adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś – fotografem, jeszcze inny – naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki. [...] Jednak wspomniany humor i ciepło powodują, że mogę małym czytelnikom polecić książeczkę. Nie doznają zawodu. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=96402301602KS&itr=2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Bać się czy nie bać?” to zbiór kilkunastu opowieści terapeutycznych, napisanych z myślą o dzieciach, przeżywających rozmaite trudności. Bajkowy świat jest przedstawiony z dziecięcej perspektywy. Bohaterami opowieści są dzieci, a czasem zwierzęta, które uczestniczą w sytuacjach, mogących wzbudzać w nich lęk. Poprzez identyfikację z bohaterami bajek dziecko może nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i poradzić sobie ze strachem lub z niepokojem. Bajki przeznaczone są dla dzieci w wieku od pięciu do dwunastu lat, lecz mogą z nich korzystać również dzieci starsze, a nawet dorośli, gdyż dotykają one wielu ważnych spraw. Poruszają problem rozmaitych lęków, trudności, pokazują, jak można sobie z nimi radzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem monografii jest związek między zasobami a wypaleniem, będącym pochodną stresu zawodowego i poczuciem zdrowia. Poruszam w niej problematykę stresu zawodowego u nauczycieli, wykorzystując osiągnięcia takich dziedzin, jak psychologia, pedagogika, pedeutologia, filozofia, medycyna, i diagnozuję stan polskiego systemu oświaty. Niezwykle istotne w tej książce jest, obok przedstawienia wyników badań nad stresem, podniesienie kwestii edukacji profilaktycznej. Jest to o tyle ważne, że zawód nauczyciela to jedna z najbardziej społecznie odpowiedzialnych funkcji. To nauczyciele, realizujący swoje zadania w niedomagającym systemie oświaty, formują przyszłe społeczeństwo. Tak znacząca rola jest determinowana przez następujące czynniki: brak motywacji, brak zaangażowania, brak zrozumienia społecznego, zbyt wysokie oczekiwania, przeciążenie obowiązkami w aspekcie indywidualnym, ale też społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z wstępu: "Wiesław Myśliwski, zapytany w jednym z wywiadów, jak w praktyce wygląda jego praca, odpowiedział po namyśle: „Piszę ołówkiem, mażę gumką. Właściwie więcej mażę, niż piszę”. Jest w tym lapidarnym stwierdzeniu głęboka prawda na temat aktu tworzenia i finalnego dzieła. Powieść, którą dostajemy do ręki, to tylko ostatni ślad długiego procesu myślenia i przemyśliwania po wielokroć, ciągłego konstruowania i rekonstruowania, dodawania nowego lub rezygnacji. Gotowa książka to także ostateczny wyraz większej całości, która jako taka bezpośrednio do utworu nie trafia, co nie znaczy, że nie istnieje. Na tę całość składa się wszystko to, co przez autora przeżyte, oraz wszystko to, co z przeżytego w nim zostaje i określa jego tożsamość w danym momencie. Niniejsza książka też jest końcowym wyrazem pewnej większej całości. Jeśli w ogóle wypada odwołać się do Myśliwskiego, to można by powiedzieć, że więcej niż napisane, zostało w tej książce wymazane lub nienapisane wcale. Czasem z braku słów, czasem z ich nadmiaru, ale zawsze, przynajmniej w założeniu, w trosce o czytelność. Do tego, czego w książce napisać się nie dało lub co trzeba było wymazać, będzie jeszcze okazja powrócić na końcu. Teraz natomiast kilka uwag o tym, co w tej książce na pewno jest. Jak wynika z podtytułu, za główny cel publikacji uznać należy prezentację całościowej koncepcji czytania dzieł malarskich w praktyce kształcenia kulturowo-literackiego, pomyślanego jako proces, a nie działania incydentalne. Oznacza to, że Autor nie skupia się na formułowaniu kolejnych diagnoz stanu rzeczy lub postulatów koniecznych do zrealizowania, ale w odwołaniu do konkretnych przykładów pokazuje przede wszystkim, na czym polega praktyczna realizacja założeń i ustaleń teoretycznych, opisuje także warunki organizacyjne tak rozumianej edukacji oraz przedstawia możliwe do uzyskania efekty działań według wypracowanych reguł. W książce znajduje się ponadto zestaw studiów kulturowo-literackich, które stanowią problemowy, merytoryczny i kontekstualny fundament proponowanych rozwiązań lekturowych. Podtytuł niniejszej książki należy rozumieć również i tak, że wszystkie zaprezentowane w niej przypadki lektury oraz wszystkie rozważania metalekturowe i teoretyczne obliczone są na praktykę oraz z działań praktycznych wyrastają. Autor korzysta przy tym z ponaddwudziestoletniego doświadczenia pracy w charakterze nauczyciela-wykładowcy na różnych kierunkach studiów humanistycznych, jak również licealnego nauczyciela polonisty i współautora podręczników. Podsumowuje jednocześnie kolejny etap poszukiwań naukowych. Oznacza to, iż opisywana w książce praktyka podbudowana jest studiami z zakresu literaturoznawstwa i różnych dyscyplin pokrewnych, na przykład filozofii, wiedzy o sztukach plastycznych, antropologii, semiotyki czy historii...". Polecamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. - [Wydanie VI]. - Kraków : Impuls, 2014. - 157 stron, [2] strony tablic : ilustracje ; 24 cm.
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych. Niniejsza książka ma charakter rozważań teoretycznych, ale zawiera cenne wskazówki mogące znaleźć zastosowanie w praktyce pedagogicznej. Dlatego oprócz założeń teoretycznych w odniesieniu do każdego rodzaju terapii Autorka przedstawiła również część warsztatową. Publikacja adresowana jest do pedagogów, psychologów oraz psychoterapeutów. źródło opisu: empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka" ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być „przygotowane otoczenie” a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy związanej z psychologią mediów. Przedstawia jej umiejscowienie na tle innych subdyscyplin psychologii oraz filmoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii (nauki o mediach i komunikowaniu), genezę powstania, zakres i przedmiot zainteresowań, jak również wykorzystywane metody badawcze. To czyni z psychologii mediów dyscyplinę hybrydyczną, która obejmuje cztery sfery: metodologię (M), etykę (E), teorię (T) i aplikację (w sumie: META); pretenduje ona do roli psychologii zintegrowanej, która w ramach spójnego systemu teoretycznego łączy wiedzę z wymienionych powyżej dyscyplin i subdyscyplin. Ów hybrydyczny charakter powoduje, że zagadnienia psychologiczne są prezentowane w ramie medialnej i na odwrót, po to, by w pełni pokazać specyfikę tej relatywnie nowej subdyscypliny psychologii. Zamieszczone w każdym rozdziale przypisy dolne oraz tzw. literatura rozszerzająca są adresowane do Czytelników, którzy mieliby ochotę pogłębić przedstawioną w książce wiedzę źródłową. Podręcznik bowiem ze swej natury narzuca autorowi pewne ograniczenia związane z możliwie syntetycznym i uproszczonym sposobem prezentowania opisywanych zagadnień, ale powinien oferować wskazówki do indywidualnych poszukiwań, zorientowanych na określone zainteresowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej