Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(121)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje dydaktyczne
(56)
Poradniki i przewodniki
(41)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Proza
(8)
Poezja
(5)
Dramat (rodzaj)
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(127)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(5)
Placówka
Odd. dla dzieci (Trawiasta)
(25)
Czytelnia (Trawiasta)
(46)
Wyp. 26 (Błękitna)
(5)
Wyp. 25 (Walcownicza)
(11)
Wyp. 47 (Powojowa)
(5)
Wyp. 59 (Korkowa)
(10)
Wyp. 82 (Agrestowa)
(2)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(18)
Wyp. 121 (Żegańska)
(30)
Autor
Zabdyr Łukasz
(8)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(6)
Cybula Joanna
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(4)
Szmalec Jacek
(3)
Aron Elaine N
(2)
Bertelsen Jes (1946- )
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Dudzińska Iwona
(2)
Hildebrandt Steen (1944- )
(2)
Hoeg Peter (1957- )
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Huebner Dawn
(2)
Jensen Helle (1954- )
(2)
Juul Jesper (1948- )
(2)
Kołtyś Barbara
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Królicki Zbigniew (1953- )
(2)
Mach Cecylia
(2)
Naprawa Renata
(2)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Sokolski Jacek (1955- )
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stubberup Michael (1956- )
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Święcicka Justyna
(2)
Arcelus Jon
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bailey Ann
(1)
Bajan Magdalena
(1)
Bajer Tomasz (1971- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Joanna
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Baum Ewa
(1)
Bettella Stella Krystyna
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bielańska Jolanta
(1)
Bigaj Laura
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Booth Anne
(1)
Bowden Anni
(1)
Brodzka-Wald Alina (1929-2011)
(1)
Brol Michał
(1)
Broma Paulina
(1)
Bryła Maria
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Błaszczyk Anna
(1)
Błaszczyk Anna (1981- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Davis Katie
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dobroń Anna
(1)
Dworaczyk Katarzyna
(1)
Dębek Krzysztof
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Fedan Natalia
(1)
France Hiedi
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Giorgis Cyndi
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gołota Małgorzata
(1)
Grabowska Dorota (pedagog)
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gregorczuk Monika
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hayes Louise
(1)
Heska-Kwaśniewicz Krystyna (1940- )
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Houghton Peter
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jacewicz Agnieszka
(1)
Janiszewska Katarzyna (literatura dla dzieci)
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jedlińska Joann
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzykowska Kalina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(57)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(100)
1901-2000
(11)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Dzieci
(15864)
6-8 lat
(10374)
Młodzież
(7088)
9-13 lat
(6895)
0-5 lat
(6192)
Nauczyciele
(121)
Dorośli
(4841)
14-17 lat
(3272)
Szkoły wyższe
(498)
Rodzice
(405)
Szkoły średnie
(330)
18+
(294)
Szkoły podstawowe
(267)
Studenci
(119)
Uczniowie szkół średnich
(85)
Lekarze
(83)
Psycholodzy
(74)
Nauczanie początkowe
(73)
Klasa 1.
(69)
Kobieta
(60)
Menedżerowie
(57)
Poziom podstawowy
(53)
Logopedzi
(52)
Psychoterapeuci
(52)
Pedagodzy
(49)
Szkoły ponadgimnazjalne
(47)
Licea
(46)
Klasa 3.
(41)
Klasa 2.
(37)
Przedsiębiorcy
(36)
Mężczyzna
(32)
Animatorzy kultury
(30)
Przedszkola
(29)
Gimnazja
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(26)
Psychiatrzy
(26)
Literaturoznawcy
(24)
Szkoły ponadpodstawowe
(24)
Uczniowie
(21)
Ogrodnicy
(20)
Prawnicy
(20)
Terapeuci zajęciowi
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Terapeuci
(19)
Pracownicy naukowi
(18)
Klasa 4.
(17)
Nauczyciele języka polskiego
(17)
Klasa 7.
(16)
Lekarze specjaliści
(14)
Studia wyższe
(14)
Dziewczęta
(13)
Adwokaci
(12)
B2 (poziom biegłości językowej)
(12)
Ekonomiści
(12)
B1 (poziom biegłości językowej)
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Poziom średniozaawansowany
(11)
Pracownicy socjalni
(11)
Radcy prawni
(11)
5-8 lat
(10)
Architekci
(10)
Chorzy na depresję
(10)
Inżynierowie
(10)
Klasa 5.
(10)
Klasa 6.
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Technikum
(10)
Urzędnicy
(10)
Chorzy na nowotwory
(9)
Pediatrzy
(9)
Pracodawcy
(9)
14-17
(8)
9-13
(8)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(8)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(8)
Położne
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Sędziowie
(8)
Alkoholicy
(7)
Dietetycy
(7)
Klasa 8.
(7)
Kobieta ciężarna
(7)
Księgowi
(7)
Neurolodzy
(7)
Prokuratorzy
(7)
Psycholodzy kliniczni
(7)
Ratownicy medyczni
(7)
Rehabilitanci
(7)
Socjolodzy
(7)
Specjaliści ds. kadr
(7)
A1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Chirurdzy
(6)
Chorzy
(6)
Chłopcy
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura duńska
(1)
Temat
Dzieci
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Wymowa
(12)
Język polski
(10)
Czytanie
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Nauczyciele
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Sylaby
(8)
Młodzież
(7)
Kompetencje społeczne
(6)
Lęk
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Uczniowie
(6)
Uczucia
(6)
Wychowanie
(6)
Nastolatki
(5)
Autyzm
(4)
Biblioterapia
(4)
Empatia
(4)
Kreatywność
(4)
Metody nauczania
(4)
Rozmowa
(4)
Uczenie się
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autorytet
(3)
Bajkoterapia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motywacja
(3)
Nauczanie
(3)
Pisarze polscy
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przyroda
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzice
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Wrażliwość
(3)
Współdziałanie
(3)
Zabawa
(3)
Średniowiecze
(3)
Akceptacja
(2)
Barok
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Design thinking
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Ekologia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Głupota
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Literatura
(2)
Mindfulness
(2)
Nauka czytania
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pokwitanie
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia
(2)
Psychomotoryka
(2)
Regulacja emocji
(2)
Renesans
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Samobójstwo
(2)
Samookaleczenie
(2)
Samopoznanie
(2)
Seksualność
(2)
Strach
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
Sztuka
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół ADHD
(2)
ACT
(1)
Antropopresja
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1001-1100
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1401-1500
(3)
901-1000
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Afryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Azja
(1)
Europa
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Niemcy
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(50)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Opracowanie
(18)
Podręcznik
(14)
Scenariusz zajęć
(11)
Materiały pomocnicze
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Antologia
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Monografia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Bajki i baśnie
(2)
Legendy i podania
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura staropolska
(2)
Poezja
(2)
Program nauczania
(2)
Proza
(2)
Przypowieść
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Kalendarium
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura zaangażowana
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Pieśń i piosenka patriotyczna
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Powieść młodzieżowa angielska
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Słownik
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Wiersze
(1)
Wiersze okolicznościowe
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(71)
Psychologia
(45)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(20)
Medycyna i zdrowie
(14)
Językoznawstwo
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych – wynikające z niezrozumienia i niewiedzy – łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego – jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny – napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: • zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; • poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; • wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; • pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; • zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; • przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; • uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; • wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego – wysoko wrażliwego – dorosłego. [https://www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co ma zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The complete guide to Asperger's syndrome" 2007.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Polonistycznej Teorii Kształcenia ; 3)
Tom Etyka nauczyciela pod redakcją Magdaleny Bajan oraz Sławomira Jacka Żurka to niezwykle wartościowa i potrzebna pozycja wydawnicza. W jej skład wchodzą artykuły naukowe i popularnonaukowe z zakresu bardzo szeroko rozumianej humanistyki, nastawionej na problemy etyczne. Ich autorami są bowiem zarówno nauczyciele akademiccy, prowadzący prace badawcze, jak i nauczyciele-praktycy, pracujący w różnego rodzaju placówkach oświatowych, co wyznacza nowoczesny kurs otwartego dyskursu szkoły z uniwersytetem. Dr hab. Krzysztof Biedrzycki Etyka nauczyciela to publikacja porządkującą współczesne rozumienie zagadnień związanych z etosem tej grupy zawodowej. Tom wpisuje się w publiczną debatę o systemach normatywnych regulujących funkcjonowanie społeczeństwa. Gromadzi wypowiedzi przedstawicieli środowisk szkolnych i uniwersyteckich z całego kraju, nie pretendując jednak do formułowania zbioru prawideł moralnych nauczyciela. [...] Zaletą takiego ujęcia jest połączenie bogatego opisu wyzwań moralnych, przed jakimi stoi współczesna polska szkoła, z próbą refleksji o charakterze aksjologiczno-normatywnym. Ks. dr hab. Alfred M. Wierzbicki, prof. KUL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem, praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych ? w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym. Propozycje lekcji zostały wzbogacone m.in. o: katalog umiejętności społecznych ? pomoc do diagnostycznej oceny umiejętności społecznych przyszłego uczestnika treningu i opracowania indywidualnego programu nauczania przykładowe plany pracy w grupie treningowej omówienie strategii kontroli zachowania, które warto wykorzystać podczas prowadzenia grupy oraz gdy trzeba się uporać z trudnymi zachowaniami przejawianymi w domu i szkole karty umiejętności pokazujące, czego należy uczyć, i służące jako przewodnik dla osoby prowadzącej trening umiejętności społecznych kilkadziesiąt arkuszy ćwiczeń zawierających propozycje aktywności, które pozwolą wykorzystać umiejętności w praktyce ? a co za tym idzie ? wspierać ich generalizację w domu i szkole. Jeśli szukacie naprawdę skutecznego treningu umiejętności społecznych, to właśnie go znaleźliście! Jed Baker oparł ten długo i niecierpliwie oczekiwany poradnik na doświadczeniach z prowadzonymi przez siebie grupami treningowymi, które odnoszą ogromne sukcesy. Znajdziecie tu wszystko ? począwszy od oceny diagnostycznej i strategii stosowanych w treningu umiejętności społecznych, przez generalizację umiejętności, kontrolę zachowania, aż po często niedoceniane znaczenie akceptacji rówieśniczej, nad którą pracujemy podczas treningu uwrażliwiającego. Natomiast trzon książki to 70 lekcji, z których każda zawiera omówienie odrębnej umiejętności i ćwiczenia służące do jej doskonalenia. Trening obejmuje praktycznie każdą sytuację społeczną, jaka tylko przyjdzie wam do głowy. Książka Bakera to pozycja absolutnie obowiązkowa w biblioteczce każdego rodzica i specjalisty zajmującego się osobami z zespołem Aspergera! Lori Shery, prezeska i współzałożycielka organizacji ASPEN
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Taking charge of ADHD : the complete, authoritative guide for parents, 2000.
"ADHD. Podjąć wyzwanie" to wysoko ceniony poradnik dla rodziców, którego niniejsze wydanie zostało uzupełnione o najaktualniejsze informacje na temat ADHD i terapii tego rodzaju zaburzeń. Russel A. Barkley, światowy autorytet w tej dziedzinie, wspomaga rodziców, wyposażając ich w kompletną wiedzę, fachowe wskazówki oraz wiarę, że potrfaią oni zapewnić dziecku najlepszą możliwą opiekę. Choć książka przeznaczona jest dla rodziców, równie wartościowa i przydatna będzie dla nauczycieli i innych osób zaangażowanych w wychowanie i nauczanie dzieci z ADHD. Autor w przystępny i klarowny sposób prezentuje podstawy najnowszej wiedzy o ADHD oraz praktyczne wskazówki. Przejrzyście uporządkowana i łatwa w odbiorze, jest chyba najlepszą dostępną pozycją tego typu na rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Poprzednie wydanie pt.: Co z tą szkołą.
Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece.: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / Ewa Baum. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2008. - 92 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka dla terapeutów, prowadzących zajęcia przede wszystkim z dziećmi i mlodzieżą, zawiera też odniesienia do terapii osób dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Poradnika Bibliotekarza ; nr 38)
Książka ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania się dziecka do otaczającej rzeczywistości - bliższej i dalszej oraz rozpoznawanie świata wartości dziecka. Składa się z dwóch głównych rozdziałów - pierwszy ukazuje czytanie jako terapię, drugi poświęcony jest wykorzystywaniu literatury dziecięcej w pracy z dzieckiem. Dodatkowo uzupełnieniem publikacji są scenariusze zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece.: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice i Ich Dzieci)
Na okładce podtytuł: "Jak pomóc chłopcom wyrosnąć na szczęśliwych mężczyzn".
Ta przełomowa książka już na zawsze zmieni na lepszy sposób, w jaki rodzice i nauczyciele postrzegają chłopców. Wydanie poszerzone, zmienione i ukatualnione. W dzisiejszym świecie, pełnym brutalności i dążenia do sukcesu, rodzice wychowujący chłopców stoją przed szczególnie trudnym zadaniem. Chcą lepiej zrozumieć, co jest motorem działania ich synów i jak pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych, kochających i zdolnych zmierzyć się z życiem. Wychowanie chłopców na pewno im w tym pomoże. W tej książce Steve Biddulph na podstawie wyników najnowszych badań analizuje najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. Mówi o ciepłej, ale silnej ręce rodzica oraz o przewodnictwie, jakiego chłopiec potrzebuje. Do zadania, jakim jest wychowanie chłopców, autor wnosi humor, szczerość i praktyczną wiedzę wielu rodzin. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=97518400208KS&itr=2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 216, [2] strony : fotografie, ilustracje, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod redakcją naukową Jacka J. Błeszyńskiego. - [Wydanie III]. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 470 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.https://www.impulsoficyna.com.pl/katalog/alternatywne-i-wspomagajace-metody-komunikacji,525.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. (...) Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. (...) Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. (...) Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Łaciak. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece.: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wzruszająca historia o tym, że nie zawsze warto wybierać najprostszą drogę.
Spełniło się marzenie Jessie – dostała wymarzonego psa! Szczeniak przynosi rodzinie mnóstwo radości. Niespodziewanie spokój Jessie burzy zdjęcie sprzed lat, przedstawiające dziewczynę z białym psem. Kim była Maria Bayer? Tajemnicza fotografia sprawia, że elementy układanki wskakują na swoje miejsca, a przeszłość i teraźniejszość splatają się w niezwykłą historię. Znakomita, inspirująca książka dla młodzieży i nauczycieli. Wychodząc od życiowej codzienności i wybranych wątków fabularnych, mogą pokazywać wielkie dziejowe zawirowania, dobro i zło na różnych poziomach. Fragment recenzji Iwony Żółtowskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: zabawy w grupach dla juniorów i seniorów, skrzynia skarbów dla animatorów, kulturoznawcza pomoc dla nauczycieli języków obcych, na każdy tydzień roku.
Książka wydana także pod tytułem "Okrągły rok zabaw : kalendarz zajęć grupowych dla seniorów : scenariusze na każdy tydzień roku do zastosowania w domach opieki i klubach seniora"
Książka Okrągły rok zabaw, to jak zobaczymy ze spisu treści rzeczywiście propozycje zabaw na okrągły rok. W założeniu przeznaczona dla grup ludzi starszych, którzy spędzają razem czas niezależnie od sytuacji, dzięki której są razem. Wskazówki do prowadzenia takich grup znajdują się we wstępie. Ale Okrągły rok zabaw to coś więcej to propozycje właściwie dla wszystkich, małych i dużych, młodych i starych, i także najmłodszych. Święta, rocznice, zajęcia związane z porą roku, tradycje można świetnie wykorzystać i na spotkaniu towarzyskim, i w szkolnej świetlicy, i wszędzie tam, gdzie ludzie wspólnie spędzają razem. Zapraszamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
"Kim jest Ryś?" to pięknie ilustrowane opowiadanie, którego bohaterem jest chłopiec z zespołem Aspergera (ZA). Powstało z myślą o tym, by mogło zostać wykorzystane jako materiał służący integracji klasy czy grupy, do której uczęszcza uczeń z ZA. Jednak by rówieśnicy mogli zrozumieć swojego kolegę z ZA, muszą z jednej strony poznać jego odmienność, z drugiej zaś dostrzec jego potencjał, mocne strony i pozytywne cechy. Opowiadanie skonstruowane jest w zatem w ten sposób, by pokazać kolegom z klasy charakterystyczne cechy dziecka z zespołem Aspergera – właśnie te, które mogą się wydawać dziwne czy denerwować innych. Książkę tę można wykorzystać zarówno do pracy z klasą czy z grupą, na przykład socjoterapeutyczną, jak i w trakcie indywidualnych rozmów psychologa, pedagoga, nauczyciela z dzieckiem.[empik].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej