Regiewicz Adam (1972- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(2)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Regiewicz Adam (1972- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(323)
Drewnowski Jacek (1974- )
(319)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(283)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(275)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(265)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(264)
Steel Danielle (1947- )
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Zarawska Patrycja (1970- )
(254)
Roberts Nora (1950- )
(253)
Zimnicka Iwona (1963- )
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(237)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(237)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Fabianowska Małgorzata
(210)
Mazan Maciejka
(206)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Braiter Paulina (1968- )
(196)
King Stephen (1947- )
(195)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Gawryluk Barbara (1957- )
(190)
Szulc Andrzej
(190)
Mosiewicz Maria
(188)
Szekspir William (1564-1616)
(187)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(186)
Skalska Katarzyna
(186)
Goscinny René (1926-1977)
(185)
Lem Stanisław (1921-2006)
(182)
Mortka Marcin (1976- )
(180)
Prus Bolesław (1847-1912)
(178)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(174)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(172)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(168)
Widmark Martin (1961- )
(166)
Supeł Barbara
(163)
Jachowicz Stanisław
(159)
Jansson Tove (1914-2001)
(153)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(148)
Siewior-Kuś Alina
(148)
Popławska Anna (literatura)
(147)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(146)
Kraśko Jan (1954- )
(146)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(145)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(145)
Tuwim Julian (1894-1953)
(145)
Ławnicki Lucjan
(144)
Możdżyńska Aldona
(143)
Pratchett Terry (1948-2015)
(143)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(140)
Lech Justyna
(138)
Webb Holly
(138)
Spirydowicz Ewa
(136)
Głowińska Anita
(134)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(134)
Kozak Jolanta (1951- )
(133)
Wilusz Tomasz
(133)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(132)
Ludwikowska Jolanta
(131)
Rolando Bianka
(131)
Ross Tony (1938- )
(131)
Stanecka Zofia (1972- )
(131)
Marlier Marcel (1930-2011)
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Onichimowska Anna (1952- )
(128)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(126)
Bieroń Tomasz (1963- )
(125)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(125)
Polkowski Andrzej
(125)
Willis Helena (1964- )
(125)
Coben Harlan (1962- )
(124)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(124)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(121)
Kroszczyński Stanisław
(120)
Puszczewicz Marek
(120)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(120)
Włodarczyk Barbara
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Beaumont Émilie (1948- )
(116)
Dickens Charles (1812-1870)
(116)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(116)
Praski Łukasz
(116)
Łoziński Jerzy (1947- )
(116)
Ochab Janusz (1971- )
(115)
Palmer Diana (1946- )
(115)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Mróz Remigiusz (1987- )
(113)
Rzehak Wojciech
(113)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(112)
Sandemo Margit (1924-2018)
(111)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Antropologia społeczna
(2)
Film
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Film
(1)
Kino
(1)
Kino i kultura
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Korespondencja sztuk
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Literatura
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Gatunek
Film
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Z wstępu: "Wiesław Myśliwski, zapytany w jednym z wywiadów, jak w praktyce wygląda jego praca, odpowiedział po namyśle: „Piszę ołówkiem, mażę gumką. Właściwie więcej mażę, niż piszę”. Jest w tym lapidarnym stwierdzeniu głęboka prawda na temat aktu tworzenia i finalnego dzieła. Powieść, którą dostajemy do ręki, to tylko ostatni ślad długiego procesu myślenia i przemyśliwania po wielokroć, ciągłego konstruowania i rekonstruowania, dodawania nowego lub rezygnacji. Gotowa książka to także ostateczny wyraz większej całości, która jako taka bezpośrednio do utworu nie trafia, co nie znaczy, że nie istnieje. Na tę całość składa się wszystko to, co przez autora przeżyte, oraz wszystko to, co z przeżytego w nim zostaje i określa jego tożsamość w danym momencie. Niniejsza książka też jest końcowym wyrazem pewnej większej całości. Jeśli w ogóle wypada odwołać się do Myśliwskiego, to można by powiedzieć, że więcej niż napisane, zostało w tej książce wymazane lub nienapisane wcale. Czasem z braku słów, czasem z ich nadmiaru, ale zawsze, przynajmniej w założeniu, w trosce o czytelność. Do tego, czego w książce napisać się nie dało lub co trzeba było wymazać, będzie jeszcze okazja powrócić na końcu. Teraz natomiast kilka uwag o tym, co w tej książce na pewno jest. Jak wynika z podtytułu, za główny cel publikacji uznać należy prezentację całościowej koncepcji czytania dzieł malarskich w praktyce kształcenia kulturowo-literackiego, pomyślanego jako proces, a nie działania incydentalne. Oznacza to, że Autor nie skupia się na formułowaniu kolejnych diagnoz stanu rzeczy lub postulatów koniecznych do zrealizowania, ale w odwołaniu do konkretnych przykładów pokazuje przede wszystkim, na czym polega praktyczna realizacja założeń i ustaleń teoretycznych, opisuje także warunki organizacyjne tak rozumianej edukacji oraz przedstawia możliwe do uzyskania efekty działań według wypracowanych reguł. W książce znajduje się ponadto zestaw studiów kulturowo-literackich, które stanowią problemowy, merytoryczny i kontekstualny fundament proponowanych rozwiązań lekturowych. Podtytuł niniejszej książki należy rozumieć również i tak, że wszystkie zaprezentowane w niej przypadki lektury oraz wszystkie rozważania metalekturowe i teoretyczne obliczone są na praktykę oraz z działań praktycznych wyrastają. Autor korzysta przy tym z ponaddwudziestoletniego doświadczenia pracy w charakterze nauczyciela-wykładowcy na różnych kierunkach studiów humanistycznych, jak również licealnego nauczyciela polonisty i współautora podręczników. Podsumowuje jednocześnie kolejny etap poszukiwań naukowych. Oznacza to, iż opisywana w książce praktyka podbudowana jest studiami z zakresu literaturoznawstwa i różnych dyscyplin pokrewnych, na przykład filozofii, wiedzy o sztukach plastycznych, antropologii, semiotyki czy historii...". Polecamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zadaje pytania o możliwość odnalezienia odpowiedzi poprzez sztukę filmową na kwestie odnoszące się do tematyki religijnej i doświadczenia Boga. Podejmuje rozważania na temat wypracowywania przez popkulturę i religię wspólnego języka, zrozumiałego dla człowieka żyjącego w płynnej, medialnej nowoczesności oraz rozważa sposoby kształtowania świadomego odbiorcy, który dokonywałby desakralizacji tego, co zostało odarte ze sfery sacrum. Tym samym proponuje także rozumienie kerygmatyczności jako sposobu czytania tekstu filmowego będącego wezwaniem do ewangelizacji. Ta zaś powinna być otwarta na różnorodne formy służące przekazaniu kerygmatu, także i te mówiące językiem kultury popularnej i posługujące się zmedializowanymi formami przekazu popkulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej