Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(54)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Odd. dla dzieci (Trawiasta)
(3)
Czytelnia (Trawiasta)
(44)
Wyp. 25 (Walcownicza)
(2)
Wyp. 59 (Korkowa)
(4)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(1)
Wyp. 121 (Żegańska)
(3)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(5)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Kranowitz Carol Stock
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Domagała Aneta
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Knapp Julie
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Kuczkowski Jerzy
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Andrews June
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baker Jed E
(1)
Baniel Anat
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Castellon Siena
(1)
Celińska-Nieckarz Sylwia
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Decker-Voight Hans Helmut
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Filipiak Maja
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Godlewska-Werner Dorota
(1)
Gruszczyńska Katarzyna
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kazek Beata
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kuliś Joanna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Majcher Karolina
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Melillo Robert
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Micheli Enrico (1949- )
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Newman Joye
(1)
Nicholson Alf
(1)
Nieckarz Zdzisław
(1)
O'Malley Gráinne (1955- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Resch Franz
(1)
Sambor Barbara
(1)
Schulte-Markwort Michael
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaffer David Reed (1946- )
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smith Myles Brenda
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Speck Otto
(1)
Stegemann Thomas
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tłokiński Waldemar
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wilde Kate
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Wintgens Alison
(1)
Wojciechowska Justyna
(1)
Wojtaś Martyna
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(38)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Rodzice
(8)
Logopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Logopedia
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Autyzm
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Terapia logopedyczna
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Mowa
(5)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Leczenie
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dzieci
(3)
Język dziecka
(3)
Młodzież
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Życie codzienne
(3)
Arteterapia
(2)
Balbutologopedia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziewczęta
(2)
Jąkanie
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Otępienie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Audiofonologia
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Coaching
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niepełnosprawne|xjęzyk
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geragogika
(1)
Gerontologopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jąkanie się
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Logoterapia
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Neurologia
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo
(1)
Praca
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka 2DBN
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(12)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(10)
Monografia
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Podręczniki akademickie
(3)
Encyklopedia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Edukacja i pedagogika
(17)
Medycyna i zdrowie
(16)
Językoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Publikacja omawia zagadnienia związane z gerontologopedią, czyli tworzącą sie subdyscypliną z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada: - jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety, - jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku, - co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć, - jak - bez kłótni - wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy. Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana ze względu na płeć. Doświadczenie zespołu Aspergera jest słabiej opisane z perspektywy kobiety. Większość diagnoz i opisów zachowań dotyczy chłopców i mężczyzn – rozpoznawalność w stosunku do dziewczyn i kobiet wynosi 4:1. Odrzucenie, depresja, zaburzenia odżywiania, większe niebezpieczeństwo nadużyć seksualnych czy zmaganie się z fałszywymi diagnozami, jak schizofrenia, to codzienność kobiet z zespołem Aspergera. Liane Holliday Willey opisuje strategie radzenia sobie z konkretnymi sytuacjami spotykającymi kobiety takie jak ona. Robi to z perspektywy własnych przeżyć. Do książki przedmowę napisał Tony Attwood, psycholog, niekwestionowany autorytet w temacie spektrum autyzmu. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The way I see it" 2008.
Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka – opowiada o trudnościach związanych z tym zaburzeniem oraz radzi, jak im sprostać. Opisuje najważniejsze zagadnienia na różnych etapach życia: od wczesnej interwencji terapeutycznej po problemy dorosłych osób z autyzmem. Podpowiada też rodzicom, jak wspierać dziecko, aby mogło wykorzystać swój potencjał. Któż lepiej niż Temple Grandin mógłby przedstawić nam osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera? […] W tej książce niczym w pigułce zgromadziła wnikliwe, przemyślane, elokwentne i nade wszystko praktyczne konkluzje oraz wskazówki na temat radzenia sobie z szerokim wachlarzem zachowań, stylów uczenia się i problemów zdrowotnych, które występują w autyzmie i zespole Aspergera. - dr Ruth Christ Sullivan [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=98004804036KS&itr=2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Tytuł oryginału: The out-of-sync child grows up : coping with sensory processing disorder in the adolescent and young adult years.
„»Nie-zgrane dziecko dorasta« jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”. Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Handbook of art therapy 2012.
Publikacja ma pomóc w lepszym zrozumieniu arteterapii w praktyczny sposób, a także pokazać możliwości zastosowania technik arteterapeutycznych u różnych grup pacjentów. W książce kompleksowo przedstawiono metodologię i praktykę w oparciu o liczne przypadki kliniczne, różnorodność koncepcji i źródeł informacji. Analizę praktyczną arteterapii rozwojowej wzbogacono o podejście „neurosekwencyjne” pokazujące, jak bieżące informacje na temat mózgu mogą wpływać na zastosowaną arteterapię przez całe życie człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy. źródło: https://www.harmonia.edu.pl/pl/p/WSPOLCZESNE-TENDENCJE-W-DIAGNOZIE-I-TERAPII-LOGOPEDYCZNEJ/1288
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek. Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi kontynuację publikacji pt.: Zmysły w komunikacji : wszystkie zmysły prowadzą do mózgu. - Gdańsk, 2016.
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jąkanie w wieku szkolnym : terapia metodą Tarkowskiego / Zbigniew Tarkowski, Agnieszka Okrasińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis ; Elbląg : PWSZ w Elblągu, 2020. - 280 stron : ryciny, tabele, wykresy ; 25 cm.
Tematem niniejszej książki jest jąkanie - widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. Mam ogromny szacunek dla Zbigniewa Tarkowskiego i Agnieszki Okrasińskiej, którzy zdecydowali się na ujawnienie swojego warsztatu pracy, dzięki czemu możemy być biernymi uczestnikami zaprezentowanych oddziaływań terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.
Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. (Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej