Okuniewski Juliusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Odd. dla dzieci (Trawiasta)
(1)
Czytelnia (Trawiasta)
(8)
Wyp. 59 (Korkowa)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Okuniewski Juliusz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(323)
Drewnowski Jacek (1974- )
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(283)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(274)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(265)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(263)
Steel Danielle (1947- )
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Zarawska Patrycja (1970- )
(254)
Roberts Nora (1950- )
(253)
Zimnicka Iwona (1963- )
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(237)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Fabianowska Małgorzata
(208)
Mazan Maciejka
(205)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Braiter Paulina (1968- )
(196)
King Stephen (1947- )
(195)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Gawryluk Barbara (1957- )
(188)
Mosiewicz Maria
(188)
Szekspir William (1564-1616)
(187)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(186)
Skalska Katarzyna
(186)
Szulc Andrzej
(186)
Goscinny René (1926-1977)
(184)
Lem Stanisław (1921-2006)
(181)
Mortka Marcin (1976- )
(178)
Prus Bolesław (1847-1912)
(174)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(174)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(170)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(167)
Widmark Martin (1961- )
(164)
Supeł Barbara
(163)
Jachowicz Stanisław
(159)
Jansson Tove (1914-2001)
(153)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(148)
Siewior-Kuś Alina
(148)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(146)
Kraśko Jan (1954- )
(146)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(145)
Popławska Anna (literatura)
(145)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(145)
Tuwim Julian (1894-1953)
(145)
Ławnicki Lucjan
(144)
Możdżyńska Aldona
(143)
Pratchett Terry (1948-2015)
(143)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(140)
Lech Justyna
(138)
Spirydowicz Ewa
(136)
Webb Holly
(136)
Głowińska Anita
(134)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(134)
Kozak Jolanta (1951- )
(133)
Wilusz Tomasz
(132)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(131)
Ludwikowska Jolanta
(131)
Rolando Bianka
(131)
Ross Tony (1938- )
(131)
Stanecka Zofia (1972- )
(130)
Marlier Marcel (1930-2011)
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Onichimowska Anna (1952- )
(126)
Bieroń Tomasz (1963- )
(125)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(125)
Polkowski Andrzej
(125)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(125)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(124)
Willis Helena (1964- )
(124)
Coben Harlan (1962- )
(123)
Kroszczyński Stanisław
(120)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(120)
Puszczewicz Marek
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(119)
Włodarczyk Barbara
(118)
Beaumont Émilie (1948- )
(116)
Dickens Charles (1812-1870)
(116)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(116)
Praski Łukasz
(116)
Łoziński Jerzy (1947- )
(116)
Palmer Diana (1946- )
(115)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Ochab Janusz (1971- )
(114)
Mróz Remigiusz (1987- )
(113)
Rzehak Wojciech
(113)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(112)
Sandemo Margit (1924-2018)
(111)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Temat
Psychoterapia
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Życie codzienne
(2)
Autyzm
(1)
Diagnoza
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziewczęta
(1)
Farmakoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Leczenie
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Praca
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychofizjologia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka 2DBN
(1)
Samokontrola
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stres pourazowy 2DBN
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapie umysł-ciało
(1)
Trauma
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół stresu pourazowego
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie drugie rozszerzone zgodnie z DSM-5®.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy. W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 76, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Tytuł oryginału: The out-of-sync child grows up : coping with sensory processing disorder in the adolescent and young adult years.
„»Nie-zgrane dziecko dorasta« jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”. Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Tytuł oryginału: Mind-body stress reset : somatic practices to reduce overwhelm and increase well being.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i psychoterapia)
Jak włączyć dialog motywujący do terapii poznawczo-behawioralnej Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno. Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: Chain analysis in dialectical behavior therapy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana ze względu na płeć. Doświadczenie zespołu Aspergera jest słabiej opisane z perspektywy kobiety. Większość diagnoz i opisów zachowań dotyczy chłopców i mężczyzn – rozpoznawalność w stosunku do dziewczyn i kobiet wynosi 4:1. Odrzucenie, depresja, zaburzenia odżywiania, większe niebezpieczeństwo nadużyć seksualnych czy zmaganie się z fałszywymi diagnozami, jak schizofrenia, to codzienność kobiet z zespołem Aspergera. Liane Holliday Willey opisuje strategie radzenia sobie z konkretnymi sytuacjami spotykającymi kobiety takie jak ona. Robi to z perspektywy własnych przeżyć. Do książki przedmowę napisał Tony Attwood, psycholog, niekwestionowany autorytet w temacie spektrum autyzmu. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej