Pleśniarowicz Krzysztof (1954- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Pleśniarowicz Krzysztof (1954- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(324)
Drewnowski Jacek (1974- )
(320)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(283)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(275)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(265)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(264)
Steel Danielle (1947- )
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Zarawska Patrycja (1970- )
(254)
Roberts Nora (1950- )
(253)
Zimnicka Iwona (1963- )
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(238)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(237)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Fabianowska Małgorzata
(210)
Mazan Maciejka
(208)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Braiter Paulina (1968- )
(196)
King Stephen (1947- )
(195)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Szulc Andrzej
(192)
Gawryluk Barbara (1957- )
(190)
Mosiewicz Maria
(189)
Szekspir William (1564-1616)
(187)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(186)
Skalska Katarzyna
(186)
Goscinny René (1926-1977)
(185)
Lem Stanisław (1921-2006)
(182)
Mortka Marcin (1976- )
(181)
Prus Bolesław (1847-1912)
(178)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(174)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(172)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(168)
Widmark Martin (1961- )
(166)
Supeł Barbara
(164)
Jachowicz Stanisław
(159)
Kraśko Jan (1954- )
(156)
Jansson Tove (1914-2001)
(155)
Siewior-Kuś Alina
(149)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(148)
Popławska Anna (literatura)
(147)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(146)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(145)
Możdżyńska Aldona
(145)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(145)
Tuwim Julian (1894-1953)
(145)
Ławnicki Lucjan
(144)
Pratchett Terry (1948-2015)
(143)
Spirydowicz Ewa
(141)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(140)
Webb Holly
(139)
Lech Justyna
(138)
Kozak Jolanta (1951- )
(136)
Głowińska Anita
(134)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(134)
Wilusz Tomasz
(134)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(132)
Ludwikowska Jolanta
(131)
Rolando Bianka
(131)
Ross Tony (1938- )
(131)
Stanecka Zofia (1972- )
(131)
Marlier Marcel (1930-2011)
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Onichimowska Anna (1952- )
(128)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(126)
Bieroń Tomasz (1963- )
(125)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(125)
Polkowski Andrzej
(125)
Willis Helena (1964- )
(125)
Coben Harlan (1962- )
(124)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(124)
Kroszczyński Stanisław
(122)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(121)
Puszczewicz Marek
(120)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(120)
Włodarczyk Barbara
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Łoziński Jerzy (1947- )
(118)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(117)
Praski Łukasz
(117)
Beaumont Émilie (1948- )
(116)
Dickens Charles (1812-1870)
(116)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(115)
Mróz Remigiusz (1987- )
(115)
Ochab Janusz (1971- )
(115)
Palmer Diana (1946- )
(115)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Rzehak Wojciech
(113)
Grisham John (1955- )
(112)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Abstrakcjonizm
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Konstruktywizm
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura radziecka
(1)
Literatura węgierska
(1)
Style i kierunki artystyczne
(1)
Surrealizm
(1)
Teatr absurdu
(1)
Teoria sztuki
(1)
Teoria teatru
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
ZSRR
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tekst częściowo tłumaczony z włoskiego
"Lekcje mediolańskie" to na pozór sprawozdanie, czy komentarz à propos pracy z grupą włoskich aktorów. W rzeczywistości jest to kolejny manifest artysty - proklamacja wolności paradoksalnej sztuki teatru, która od stu lat pragnie być sztuką autonomiczną, ale nie mając właściwie własnego punktu wyjścia, własnej materii, korzystać musi z literatury, dramatu, sztuki wizualnej, muzyki, tańca, architektury... Od czasów Wielkich Reformatorów Teatru: Craiga, Appii i Wyspiańskiego rozmaicie próbowano nazwać i zhierarchizować tworzywa sztuki scenicznej, marzącej o autonomii i oryginalności. Tadeusz Kantor w ten teoretyczny dorobek wpisuje własną koncepcję UR-MATERIE czyli preegzystencji, żywiołu czystego teatru, wywiedzioną z reinterpretacji (...) dorobku najważniejszych kierunków artystycznych naszego wieku: abstrakcji, konstruktywizmu, surrealizmu. (z "Post-scriptum" Krzysztofa Pleśniarowicza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej