246051
Book
In basket
Pomysł na książkę Himalaizm medialny. Komunikowanie społeczne polskich wypraw wysokogórskich w ich złotej erze zrodził się podczas lektury literatury himalaistycznej. Naprowadziła mnie ona na rolę mediów masowych i komunikacji społecznej w dziele społecznego oswajania wypraw wysokogórskich. Zauważyłem, że media weszły w rolę – najdosłowniej rzecz ujmując - mediatorów pomiędzy codziennym doświadczeniem konsumentów informacji a doświadczeniem wysokogórskim himalaistów. Himalaizm medialny to określenie ukute przez alpinistę i pisarza Janusza Kiełkowskiego w odniesieniu do „Lidera” - Andrzeja Zawady, współtwórcy sukcesów polskiego himalaizmu zimowego w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku. Andrzej Zawada był zatem prekursorem polskiego himalaizmu medialnego, rozumianego jako umiejętność wykorzystywania środków masowego przekazu do wspierania i promowania wypraw wysokogórskich. Analizuję fenomen „himalaizmu medialnego” po to, aby spróbować odpowiedzieć na pytanie na ile był on istotną częścią polskiego himalaizmu w latach 70 i 80, na ile spowodował wygenerowanie adekwatnych do jego osiągnięć reprezentacji medialnych. - ze Wstępu autora (Jacek Dziekan)
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 126-133.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again