Sorting
Source
Katalog zbiorów
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Status
available
(3)
Branch
Odd. dla dzieci (Trawiasta)
(1)
Czytelnia (Trawiasta)
(2)
Author
Grzybkowska Teresa (1939- )
(1)
Klocek di Biasio Beata
(1)
Michalski Bohdan (1945- )
(1)
Mizerniuk-Rotkiewicz Natalia
(1)
Olbiński Rafał (1943- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Arystokracja
(1)
Grafika polska
(1)
Grafiki
(1)
Kobieta
(1)
Komisja Archeologiczna Wileńska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Masoneria
(1)
Mitologia
(1)
Mitoraj, Igor (1944-2014)
(1)
Muzea
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzeum Starożytności (Wilno)
(1)
Parki i ogrody
(1)
Portrety
(1)
Recepcja antyku
(1)
Rysunek polski
(1)
Rzeźba
(1)
Rzeźbiarze polscy
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Sztuka starożytna
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tyszkiewicz, Eustachy (1814-1873)
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Życie kulturalne
(1)
Subject: time
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Europa
(1)
Litwa
(1)
Rosja
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Genre/Form
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(2)
3 results Filter
Book
In basket
Dzieło Mitoraja czerpie swoją niebywałą siłę i piękno z dwóch - antycznych i judeochrześcijańskich - korzeni Europy. Jego sztuka pozwala ukazać rzecz niezmiernie ciekawą i ważną - dialog sztuki współczesnej z historią. We wstępie do materiałów z konferencji zorganizowanej w 2002 roku przez Europejski Instytut Uniwersytecki we Florencji, Romano Prodi napisał:
„Europa jutra nie może opierać się wyłącznie na ekonomii. Jeżeli ma się stać pozytywnym przykładem dla całego świata, wydaje się, że trzeba większy nacisk kłaść na wartości etyczne, a nawet estetyczne…” Powstaje pytanie, czy tak wielki sukces Mitoraja wiąże się w istotny sposób z kryzysem naszej europejskiej tożsamości? Nie ulega wątpliwości, że twórczość Igora Mitoraja przywraca kulturze europejskiej jedność opartą na antycznych fundamentach. Czy możemy zatem uznać go za „rewolucjonistę w grecko-rzymskim przebraniu”?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 73 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 712 (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 20)
Tematem książki jest krótka i burzliwa historia założenia i działalności Muzeum Starożytności w Wilnie (1856-1865) oraz wydarzenia związane z wywiezieniem dużej części jego zbiorów do Muzeum Rumiancewskiego w Moskwie (1868-1869). Omówiono zawiłe dzieje wielu eksponatów wileńskich (malarstwa i grafiki) po zamknięciu Muzeum Rumiancewskiego w XX w. Znalazły się one głównie w zbiorach Państwowego Muzeum Historycznego oraz w Muzeum Sztuk Pięknych im. A. S. Puszkina w Moskwie, a w latach 50.-70. część z nich została przekazana do Litewskiego Muzeum Narodowego w Wilnie. W wyniku badań ustalono autorstwo kilku obrazów. Udało się rozpoznać postaci w niektórych portretach. Specjalną wartość posiadają umieszczone na końcu rozprawy materiały źródłowe - wyciąg z korespondencji w sprawie przewiezienia zbiorów do Moskwy oraz akta zdawczo-odbiorcze przekazanych eksponatów. Spora część wymienionych w aktach obiektów została zidentyfikowana, o czym świadczą numery inwentarzowe dołączone do poszczególnych pozycji spisu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 06 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again