Teoria filmu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(6)
Wyp. 25 (Walcownicza)
(1)
Autor
Bellantoni Patti
(1)
Dańczyszyn Monika
(1)
Elsaesser Thomas (1943- )
(1)
Gliński Robert (1952- )
(1)
Hagener Malte (1971-)
(1)
Ostaszewski Jacek
(1)
Pomostowski Piotr (1986- )
(1)
Stelmach Miłosz
(1)
Wojnowski Konrad (1987- )
(1)
Woroch Adrianna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Kompozytorzy
(1)
Montażyści filmowi
(1)
Operatorzy dźwięku
(1)
Operatorzy filmowi
(1)
Reżyserzy
(1)
Scenarzyści filmowi
(1)
Temat
Literatura amerykańska
(6654)
Literatura polska
(5313)
Kobieta
(4220)
Przyjaźń
(3298)
Rodzina
(3186)
Teoria filmu
(-)
Miłość
(3034)
Literatura angielska
(2879)
Powieść amerykańska
(2743)
Powieść obyczajowa
(2383)
Tajemnica
(2307)
Zwierzęta
(2202)
Śledztwo i dochodzenie
(2121)
Zabójstwo
(1705)
Relacje międzyludzkie
(1677)
Magia
(1653)
Dziewczęta
(1416)
Nastolatki
(1323)
Podróże
(1303)
Dzieci
(1296)
II wojna światowa (1939-1945)
(1263)
Rodzeństwo
(1209)
Polska
(1198)
Życie codzienne
(1113)
Uczucia
(1095)
Powieść sensacyjna
(1061)
Literatura dziecięca polska
(1037)
Historia Polski
(1015)
Kultura
(999)
Pisarze polscy
(997)
Powieść polska
(976)
Literatura dziecięca
(959)
Opracowanie literackie
(951)
Uczniowie
(897)
Historia
(883)
Żydzi
(862)
Powieść angielska
(850)
Filozofia
(828)
Fantastyka
(818)
Ludzie a zwierzęta
(795)
Manga
(790)
Chłopcy
(788)
Małżeństwo
(784)
Powieść przygodowa
(771)
Literatura francuska
(758)
Psychologia
(748)
Psy
(741)
Trudne sytuacje życiowe
(728)
Polityka
(721)
Sekrety rodzinne
(711)
Policjanci
(709)
Koty
(708)
Boże Narodzenie
(703)
Sztuka
(694)
Literatura
(684)
Osoby zaginione
(684)
Władcy
(653)
Relacja romantyczna
(650)
Kryminał
(634)
Wakacje
(606)
Prywatni detektywi
(598)
Biografia indywidualna
(594)
Literatura niemiecka
(590)
Język polski
(579)
Socjologia
(567)
Poezja polska
(564)
Biografia historyczna
(548)
Wybory życiowe
(547)
Romans historyczny
(544)
Arystokracja
(536)
Mężczyzna
(534)
Nauka
(526)
Uprowadzenie
(523)
Przestępczość zorganizowana
(521)
Powieść historyczna
(520)
Literatura młodzieżowa polska
(516)
Dojrzewanie
(506)
Matki i córki
(505)
Śmierć
(503)
Wojna
(501)
Dziennikarze
(490)
Język angielski
(483)
Poszukiwania zaginionych
(480)
Pisarze
(468)
Społeczeństwo
(463)
Samotność
(462)
Humor
(461)
Dziadkowie i wnuki
(443)
Stworzenia fantastyczne
(443)
Powieść psychologiczna
(440)
Spisek
(430)
Religia
(427)
Zakochanie
(426)
Literatura młodzieżowa
(422)
Zemsta
(421)
Dziecko
(419)
Turystyka
(419)
Przyroda
(418)
Literatura młodzieżowa angielska
(413)
Polacy za granicą
(409)
Lektura szkolna
(398)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Esej
(1)
Felieton
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie" jest przełomową książką, która wyjaśnia, jak kolor wpływa na widownię i narrację, postaci oraz rozwój scen. Bellantoni, która ma za sobą lata badań nad wpływem kolorów na zachowania, zebrała ponad 60 filmów i pogrupowała je w strefy wpływów sześciu głównych kolorów. Za pomocą subtelnych fotosów filmowych i dzieł sztuki wyjaśnia, jak każdy z tych kolorów uruchamia konkretne stany emocjonalne i reakcje widzów, służąc również do wzmocnienia i zwielokrotnienia emocji postaci. Autorka tłumaczy każde dzieło filmowe, wyjaśniając jak, dlaczego i gdzie kolor odzwierciedla i wpływa na emocje, zarówno postaci na ekranie, jak i wśród widowni. Dyskusje z przyjaciółmi autorki, między innymi z laureatami Oscara, scenografami Henrym Bumsteadem (Bez przebaczenia), Robertem Boylem (Sprawa Thomasa Crowna), Wynn P. Thomasem (Piękny umysł) i Larrym Paullem (Łowca androidów), jak również uznanymi operatorami Rogerem Deakinsem (Skazany na Shawshank), Edwardem Lachmanem (Daleko od nieba), Johnem Sealem (Angielski pacjent) i Amy Vincent (Rozlewiska uczuć) wyjaśniają, jak kolor przekazuje to, co nie zostało wypowiedziane i okrywają jak i dlaczego rozmówcy dokonali konkretnych wyborów kolorystycznych, zarówno świadomie, jak i instynktownie. Jeśli to fiolet, ktoś umrze - Teoria koloru w filmie to lektura niezbędna dla filmowców, studentów szkół filmowych i wszystkich zainteresowanych kinematografią. [https://platon.com.pl/pl/jesli-to-fiolet-ktos-umrze-teoria-koloru-w-filmie/produkt-100123194]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Kina ; 9)
O wyjątkowości książki Thomasa Elsaessera i Malte Hegenera, czołowych, współczesnych teoretyków filmu, decyduje dokonanie kluczowych podziałów omawianej dziedziny już w punkcie wyjścia. Patrzą oni bowiem na teorię filmu od samego początku jako na zjawisko historyczne i uwarunkowane instytucjonalnie. Autorzy zwracają uwagę na fakt, że teoria filmu często powstawała wśród środowisk propagujących określone „estetyczne przekonania”, ideologiczne cele kina, faworyzowała pewne rozwiązania, lobbując niejako za pewnymi możliwościami i w ten sposób zakreślając horyzont myślenia o filmie. Teoria filmu nigdy nie była bowiem „niewinna” i czysto naukowa, a tworzący ją filozofowie, psychologowie, akademicy zawsze sprzyjali pewnym formom robienia filmów. Przykładem tego typu zjawiska była np. grupa skupiona wokół słynnych Cahier du cinema lub rosyjscy formaliści. Pierwsi w jawny sposób faworyzowali kino nowofalowe i charakterystyczne dla niego zaangażowanie społeczne, niecodzienne rozwiązania formalne, efekty obcości itp. W przypadku rosyjskich formalistów związek teoretyka z praktykiem (i jednocześnie pewną postawą ideową) jest jeszcze silniejszy. Ustalenie zależności teorii filmu od określonych ideologii i nurtów w kinie jest pierwszym punktem wyjścia autorów książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka gromadzi teksty pozwalające zrozumieć podejście reżysera do obrazu, słowa, tradycji, historii, wreszcie do najważniejszych aspektów praktyki reżyserskiej. Autor stara się odpowiedzieć na tytułowe pytanie: jak kręcić, pracować z aktorem, z kamerą, ze scenarzystą czy producentem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia narracji filmowej / Jacek Ostaszewski. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, copyright 2018. - 325, [4] strony : fotografie, portrety ; 24 cm.
(Horyzonty Kina ; 18)
"Czym jest narracja?" i "Na czym polega konstrukcja dramaturgiczna w filmach fabularnych?" - te dwa pytania stały się punktem wyjścia do przedstawienia w książce sposobów opowiadania historii na przestrzeni dziejów filmu. Okazuje się, że proste historie wczesnego "kina atrakcji" znajdują swoją puentę w postmodernistycznych grach z widzem, opartych na niewiarygodności narratora, epizodyczności narracji i alinearnej konstrukcji opowiadania w kinie współczesnym.
Z "Historii narracji filmowej" można się dowiedzieć, dlaczego takie filmy jak "Szklana pułapka" czy "Psy" są typowymi przypadkami narracji melodramatycznej. Ciekawe jest też, że odmiennym wariantem gry z realizmem klasycznego kina okazuje się kino nowofalowe, przenoszące uwagę z akcji na postać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej)
Na okładce skrócony tytuł serii: Monografie FNP.
"Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułomek kontynentu, część lądu" – głosi słynna fraza Johna Donne’a, która posłużyła Ernestowi Hemingwayowi za motto powieści "Komu bije dzwon". Parafrazując, można powiedzieć, że tym bardziej żadna kinematografia narodowa nie jest samotną wyspą; każda stanowi ułomek kontynentu, część lądu, jakim jest światowe kino i jeszcze szerzej – sztuka i kultura, przynajmniej od XIX wieku połączona siecią złożonych współzależności, inspiracji, uwarunkowań i powiązań o zasięgu globalnym. Powiązania te mogą mieć charakter ekonomiczny, intelektualny, polityczny, społeczny, artystyczny. Przeważnie są mieszanką ich wszystkich.
Dotyczy to także polskiego kina, a celem książki "Przeczucie końca : modernizm, późność i polskie kino" jest przyjrzenie się wycinkowi rodzimej kinematografii, jaki stanowi powojenne kino autorskie, właśnie jako części tego bogatego kontynentu, którego jednym z najistotniejszych wymiarów był filmowy modernizm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Książka zawiera wieloaspektowe analizy filmów prezentujących szeroki wachlarz – nieprzebadanych dotąd na gruncie filmoznawczym – różnorodnych zabiegów deziluzyjnych, którymi posługują się twórcy, by podkreślić samoświadomość dzieła i obnażyć jego elementy konstrukcyjne czy narracyjne. Niektóre z nich udaje się wskazać bez większych problemów (spojrzenie aktora w kamerę, przedstawianie sytuacji zakulisowej, niestandardowy format obrazu). Inne pozostają jednak często ukryte i trudniej zidentyfikować je przy pierwszym kontakcie (zaburzenia dramaturgii, wykorzystanie mitycznych toposów). Wzrost obecności tych technik w kinie ostatnich czterech dekad sygnalizuje potrzebę zredefiniowania kina i zastanowienia się nad kierunkiem jego rozwoju, który niewątpliwie uległ przemianom w wyniku hybrydyzacji kultur, rozwoju nowych mediów i pojawienia się innych niż dotychczas form ekspresji czy też ewolucji modelu oglądania filmów. Jak zauważa Autorka, autorefleksyjne zabiegi w filmie, ujmując najogólniej, pozwalają przekroczyć ramę ekranu i zbliżyć się do odbiorcy. Dochodzi zatem do przywrócenia statusu kina (utraconego poniekąd także przez rygor akademickiej teorii filmoznawczej) jako doświadczenia, z którym się obcuje – emocjonalnie, intelektualnie, ale także cieleśnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej