246051
Book
In basket
Autor książki zadaje istotne pytanie: Jaka jest zależność między ewolucją wszechobecnych mediów a komunikowaniem społecznym. Komunikowanie społeczne nie jest tylko i wyłącznie domeną ludzi, uczestniczą w nim również inteligentne maszyny mające możliwość interakcji między sobą.Ewolucja technologii medialnych wpływa na rozwój wolnej myśli, nieskrępowanych idei, a nawet rewolucji społecznych. Wraz z pojawianiem się nowych technologii medialnych powstają nowe określenia, które także ewoluują. Wyrażenie typowe dla czasu medialnego panowania telewizji: `urwał się komuś film` w okresie ekspansji komputerowej zostaje zastąpione wyrażeniem `wykasować coś z pamięci`. Natomiast na etapie dominacji mobilnej i internetowej niezwykle popularne staje się pytanie: `jesteś jeszcze online`` W książce poruszono także tematykę problematycznego korzystania z internetu, jak m.in. vaguebooking, konieczność przynależności, histrioniczne zaburzenie osobowości, trollowanie, fałszywe wiadomości (fake news) itp. Analiza relacji komunikacji werbalnej z niewerbalną prowadzi autora do zmiany starego polskiego przysłowia: `Gdy mówisz papą, nie pokazuj łapą`. Biorąc pod uwagę potwierdzoną naukowo rolę komunikacji niewerbalnej, należy zmienić to przysłowie i podpowiadać: `Gdy mówisz papą, pokazuj też łapą`. Wtedy być może gestykulowanie podczas rozmowy będzie przeszkadzało niektórym tradycjonalistom, ale dzięki temu komunikacja ludzka będzie bardziej naturalna, prosta, bogata i efektywna.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 370-421.
Funding information note
Współfinansowanie: Prorektor ds. Kształcenia Politechniki Wrocławskiej
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again